Oglądalność programów neo-TVP Info radykalnie spadła. Być może z myślą o ratowaniu sytuacji neowładze telewizji publicznej wyemitowały spot reklamowy z udziałem polityków koalicji Donalda Tuska mający promować kanał. Efekt okazał się odwrotny. W sieci uruchomiła się lawina krytycznych komentarzy.
Myślą przewodnią spotu neo-TVP Info jest teza, że „kiedyś było bardzo niedobrze, a teraz jest bardzo dobrze”. Widzowie oglądają zadowolone twarze polityków koalicji Donalda Tuska, którzy cieszą się, że są zapraszani do studia telewizji publicznej i mogą rozmawiać np. z Justyną Dobrosz-Oracz.
Serdecznie pozdrawiam widzów TVP po dłużej przerwie
— mówi w nagraniu rozanielony Radosław Sikorski.
Po prawie 9 latach z powrotem jestem w telewizji publicznej
— cieszy się z Bronisław Komorowski.
Z kolei Izabela Leszczyna chwali się, że jest w TVP pierwszy raz od 6 lat.
Jestem szczęśliwa
— powiedziała poseł Platformy Obywatelskiej.
Bardzo tęskniłem
— zwierza się publicznie Robert Biedroń z Nowej Lewicy.
„Sufit zawalił się na głowę”
W spocie wykorzystano także fragment rozmowy dziennikarzem „Rzeczpospolitej” Jackiem Nizinkiewiczem, ale ten zażądał usunięcia tego fragmentu nagrania. Jak pisze, zapewniono go, że tak ma się stać.
Nikt mnie nie pytał o wykorzystanie mojego wizerunku w spocie. Gdybyście Państwo zapytali, nie zgodziłbym się. Tym bardziej, że nie życzę sobie występować w spotach z politykami. Byłem w TVP po zmianie raz, ze względu na WOŚP. Proszę usunąć mnie z tego spotu!
— napisał.
Krytyka płynie z rożnych kierunków i nie szczędzą jej nawet wspierające koalicję Tuska media. Dla przykładu Michał Danielewski z OKO.press pisze o „ogromnej katastrofie budowlanej” bo „komuś się chyba sufit na głowę zawalił”. „Wyuzdana egzaltacja” – Jacek Gądek z gazeta.pl. Inni zastanawiają się „po co w ogóle robić takie spoty” skoro i tak to nic nie pomoże.
Różne dość szokujące błędy warsztatowe, które się nowej TVP zdarzały ostatnio, to w sumie małe piwo, ten spot pokazuje bowiem, że niestety doszło tam do ogromnej katastrofy budowlanej: sufit się komuś na głowę ewidentnie zawalił
Naprawdę chciałbym poznać pomysłodawcę tego spotu.
Wyuzdana egzaltacja
Po to, żeby wyjaśnić, dlaczego oglądalność telewizji „publicznej” spadła na pysk - minus 70 proc w parę tygodni
Nie chcieli, czy nie mogli?
Warto przypomnieć, że wielu polityków obozu Tuska, z nim samym włącznie, nie przyjmowała przez wiele lat zaproszeń do programów TVP Info. Zmieniło się to po zamachu na media publiczne min. Sienkiewicza, czyli wyłączeniu sygnału kanału i portalu, bezprawnemu wprowadzeniu neo-władz, wyrzuceniu dziennikarzy i obsadzeniu redakcji ludźmi spolegliwymi wobec koalicji Tuska. Liczba zaproszeń dla Donalda Tusk do jednego z cieszących się największą oglądalnością programu TVP Info „Strefy Starcia” sięgnęła przed zmianami 100.
CZYTAJ TAKŻE:
koal/X
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/681767-zenujacy-spot-neo-tvp-info-sufit-na-glowe-sie-zawalil