Andrzej Pomarański, specjalista ds. wizerunku i politolog, na antenie Telewizji wPolsce24 wskazywał na słabość Rafała Trzaskowskiego pod kątem wizerunkowym, co było widoczne w minionej kampanii wyborczej. „Jak nie mamy dobrego tworzywa, pomysłu, to nie jesteśmy w stanie wytworzyć czegoś, co jest hitem rynkowym. Rafał Trzaskowski, jakbyśmy porównali tych dwóch kandydatów, nie był hitem rynkowym” - zaznaczył Pomarański, zestawiając Rafała Trzaskowskiego z Karolem Nawrockim.
Rafał Trzaskowski ostatecznie znów przegrał wybory prezydenckie - tym razem z Karolem Nawrockim. Z czego wynika fakt, iż poniósł porażkę mimo dużego wsparcia ze strony władzy i lewicowo-liberalnych mediów? Ekspert ds. wizerunku Andrzej Pomarański zwrócił uwagę na aspekt słabych występów Trzaskowskiego na wiecach.
Rafał Trzaskowski pokazał w tej kampanii coś, czego chyba nie pokazał w kampanii z 2020 roku, bo okazało się, że on jest pod względem występów publicznych, sposobów prezentowania się, wyjątkowo słaby. Nie wykorzystał doświadczeń z poprzedniej kampanii, a tu mimo tego, że miał gigantyczne wsparcie z różnych stron nie zaprezentował się dobrze
— analizował Andrzej Pomarański.
Myślę, że to jest pewna kwestia charakterologiczna (…). Jak nie mamy dobrego tworzywa, pomysłu, to nie jesteśmy w stanie wytworzyć czegoś, co jest hitem rynkowym. Rafał Trzaskowski, jakbyśmy porównali tych dwóch kandydatów, nie był hitem rynkowym. Miał wsparcie, były pewne oczekiwania, domyślnie część opinii publicznej myślała, że to jest faworyt wyborów, ale jakbyśmy go przeanalizowali tak dzień po dniu, jego występy, sposób prezentowania, barwa głosu bardzo nieprzyjemna, to był to produkt przereklamowany w znacznym stopniu. Jego występy na wiecach, jak on w pewnym momencie wykrzykuje te słynne: „Uśmiechnijcie się brygada, hej!”, albo w taki paniczny, zupełnie niezrozumiały sposób mówi: „Zapraszają, zapraszają, dyskutować, nie dyskutować”
— mówił ekspert ds. wizerunku.
To nie jest tylko przekaz skierowany do tych osób, które tam są bezpośrednio, ale są media i to jest potem element memiczny. On stał się memem w tej kampanii. Te dwie godziny prezydentury – to też jest taki element prawdopodobnie
— zauważył.
„Nie jest w ogóle politykiem w krwi i kości”
Ekspert podkreślił też, że Trzaskowski - w przeciwieństwie do Karola Nawrockiego - nie wygląda na polityka, który dobrze czuje się między zwykłymi ludźmi.
Rafał Trzaskowski ma ten problem, że nie jest w ogóle politykiem w krwi i kości, jest bardziej rodzajem celebryty politycznego, który czuje się dobrze w elitarnym zamkniętym gronie. To było widać, gdy nawet wchodził na spotkania otoczony ochroniarzami, tam nie było kontaktu
— powiedział Pomarański.
CZYTAJ TAKŻE:
tkwl/Telewizja wPolsce24
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/731784-specjalista-ds-wizerunku-trzaskowski-jest-przereklamowany
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.