NIK alarmuje o wyprzedaży majątku PLL LOT.
Od 2009 r. sprzedano aktywa niezwiązane z działalnością podstawową na kwotę 1 313 mln zł. Spółka na koniec 2012 r. pozostała z ponad 300 mln zł wymagalnego zadłużenia, praktycznie nie posiadając nadających się do zbycia, zastawu czy zabezpieczenia aktywów. W konsekwencji, Spółka została doprowadzona do stanu niewypłacalności w rozumieniu przepisów ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze i jedynie dobrej woli wierzycieli (którzy nie składali wniosków o ogłoszenie upadłości) oraz właściciela, PLL LOT zawdzięcza dalsze istnienie
— podkreśla NIK.
Izba stwierdza, że spółkę uchroniła przed upadłością udzielona jej pomoc publiczna w kwocie 527 mln zł. Sytuacja PLL LOT jest jednak w dalszym ciągu poważna i bez znalezienia inwestora szanse spółki na przetrwanie na niezwykle konkurencyjnym rynku lotniczym są niewielkie.
Dzisiaj sytuacja LOT-u to jest wypadkowa ośmiu lat działań PO i PSL-u. Przypomnę, że w 2007 roku, kiedy rząd PO-PSL przejmował odpowiedzialność za LOT, spółka była 72 mln zł „na plusie”
— komentuje w Radiu Maryja Maciej Małecki z PiS, wiceszef sejmowej Komisji ds. Energii i Skarbu Państwa.
Od tamtej pory żaden rok nie był tak dobry. Spółka nie tylko konsumowała pomoc publiczną, ale również wyprzedawała aktywa. Mówimy o ok. 2 mld zł, które wyszyły z LOT-u. Spółka LS, spółka LOT Catering, spółka LOT AMS, Petrolot, budynek LOT-u, który został sprzedany – pomimo tego LOT nadal jest w trudnej sytuacji
— dodaje poseł.
JUB
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
NIK alarmuje o wyprzedaży majątku PLL LOT.
Od 2009 r. sprzedano aktywa niezwiązane z działalnością podstawową na kwotę 1 313 mln zł. Spółka na koniec 2012 r. pozostała z ponad 300 mln zł wymagalnego zadłużenia, praktycznie nie posiadając nadających się do zbycia, zastawu czy zabezpieczenia aktywów. W konsekwencji, Spółka została doprowadzona do stanu niewypłacalności w rozumieniu przepisów ustawy Prawo upadłościowe i naprawcze i jedynie dobrej woli wierzycieli (którzy nie składali wniosków o ogłoszenie upadłości) oraz właściciela, PLL LOT zawdzięcza dalsze istnienie
— podkreśla NIK.
Izba stwierdza, że spółkę uchroniła przed upadłością udzielona jej pomoc publiczna w kwocie 527 mln zł. Sytuacja PLL LOT jest jednak w dalszym ciągu poważna i bez znalezienia inwestora szanse spółki na przetrwanie na niezwykle konkurencyjnym rynku lotniczym są niewielkie.
Dzisiaj sytuacja LOT-u to jest wypadkowa ośmiu lat działań PO i PSL-u. Przypomnę, że w 2007 roku, kiedy rząd PO-PSL przejmował odpowiedzialność za LOT, spółka była 72 mln zł „na plusie”
— komentuje w Radiu Maryja Maciej Małecki z PiS, wiceszef sejmowej Komisji ds. Energii i Skarbu Państwa.
Od tamtej pory żaden rok nie był tak dobry. Spółka nie tylko konsumowała pomoc publiczną, ale również wyprzedawała aktywa. Mówimy o ok. 2 mld zł, które wyszyły z LOT-u. Spółka LS, spółka LOT Catering, spółka LOT AMS, Petrolot, budynek LOT-u, który został sprzedany – pomimo tego LOT nadal jest w trudnej sytuacji
— dodaje poseł.
JUB
Strona 3 z 3
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/288523-tak-podcieto-skrzydla-lot-owi-miazdzacy-raport-nik-o-restrukturyzacji-narodowego-przewoznika-w-czasach-rzadow-platformy?strona=3