Szef KPRM Michał Dworczyk poinformował w środę, że prace w podstolikach odbędą się 30 kwietnia, a dalsze w kolejnych tygodniach. Mają je koordynować wiceministrowie: Marzena Machałek – kwestie związane z „jakością edukacji”, Maciej Kopeć – zagadnienie „nauczyciel w systemie edukacji”, Marcin Ociepa zajmie się tematem „nowoczesnej szkoły”, a Piotr Müller pracami związanymi z „uczniem w systemie edukacji”.
Dworczyk zaznaczył, że „katalog podstolików, tematów, którymi mamy się zajmować podczas obrad okrągłego stołu, nie jest zamknięty”.
Jesteśmy otwarci na propozycje formułowane przez środowiska związane z oświatą, żeby uruchomić i dyskutować w innych jeszcze obszarach, które tutaj nie zostały zaprezentowane
—powiedział.
Dokładny harmonogram prac okrągłego stołu ma zostać wypracowany w trakcie tych pierwszych spotkań.
Do udziału w okrągłym stole edukacyjnym premier Mateusz Morawiecki zaprosił m.in. rodziców, uczniów, nauczycieli, przedstawicieli związków zawodowych i reprezentantów środowiska oświatowego. Zaproszenie otrzymał też prezydent Andrzej Duda.
Przy okrągłym stole zasiądą też przedstawiciele organów prowadzących szkoły, organizacje zrzeszające samorządy: Związek Miast Polskich, Związek Gmin Wiejskich, Związek Powiatów Polskich, Związek Samorządów Polskich, Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej i Stowarzyszenie Przyjaciół Szkół Katolickich.
Zaproszenie zostało wysłane do przewodniczących sejmowej komisji edukacji i nauki, przewodniczącego senackiej komisji edukacji i sportu oraz do klubów parlamentarnych Prawa i Sprawiedliwości, Platformy Obywatelskiej, PSL, Kukiz‘15 i Nowoczesnej.
W obradach będą też uczestniczyły organizacje rodziców i dzieci.
Wybraliśmy organizacje najbardziej aktywne w przestrzeni oświatowej, które znajdują się na liście prowadzonej przy ministrze edukacji narodowej(..), do tego naukowcy, eksperci, organizacje pozarządowe, przedstawiciele samorządów i stowarzyszeń, zaproszenie zostało skierowane do przewodniczącej Rady Dialogu Społecznego i do rzecznika praw dziecka
—powiedział szef KPRM.
Udziału w okrągłym stole odmówił Związek Nauczycielstwa Polskiego i Wolny Związek Zawodowy „Solidarność – Oświata” należący do FZZ, a także Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty (stowarzyszenie dyrektorów, wizytatorów i pracowników oświaty zajmujących się zarządzaniem oświatą).
Zarówno miejsce, organizacja, jak i czas planowanego przez rząd wydarzenia czynią niemożliwymi skuteczne i mądre wypracowanie jakichkolwiek stanowisk. Dyskusja o przyszłym kształcie oświaty powinna się odbyć po dojściu stron protestu do porozumienia i, tym samym, umożliwieniu nauczycielom wzięcia udziału w ewentualnych pracach nad zmianami
—napisał zarząd OSKKO.
Prezydent Andrzej Duda w środę, stwierdził, że rozumie, iż „formuła okrągłego stołu na Stadionie Narodowym nie jest najszczęśliwsza”.
Chciałbym, żeby to był okrągły stół, który będzie prowadzony rozsądnie, czyli w takich grupach, w których można rzeczywiście rozmawiać, a nie, że będą to setki osób, bo w gronie setek osób nie da się nic wynegocjować
—oświadczył Duda.
Prezydent deklarował, że jest gotów wesprzeć rozmowy „w formule rozszerzonej Rady Dialogu Społecznego”.
Jeśli trzeba, wezmę w nich udział
—powiedział.
Prezes ZNP Sławomir Broniarz poinformował w czwartek, że od soboty, 27 kwietnia, od godz. 6,00 Związek Nauczycielstwa Polskiego zawiesza ogólnopolski strajk, ale go nie kończy. Podkreślił przy tym, adresując swoje słowa do premiera Mateusza Morawieckiego, że nauczyciele czują się zjednoczeni w walce o lepszą edukację.
Broniarz wskazywał także, że ZNP chciałby prowadzić dialog pod auspicjami prezydenta Andrzeja Dudy. Szef ZNP zapowiedział, że wystosuje zaproszenie do głowy państwa na okrągły stół w sprawie oświaty, który ma zorganizować ZNP.
Uczeń powinien dzisiaj wiedzieć, jak się uczyć. Wykorzystanie różnorodnych metod uczenia się sprawi, że nauka będzie też przyjemnością – powiedział podczas okrągłego stołu edukacyjnego przewodniczący Rady Dzieci i Młodzieży RP przy Ministrze Edukacji Narodowej Piotr Wasilewski.
„Uczeń powinien dzisiaj wiedzieć, jak się uczyć (…) To bardzo ważne, że nauczyciel wie, jak nauczać i te formy są różnorodne: wykład, prelekcja, prezentacja, ale uczeń również powinien wiedzieć, jak się uczyć”. Jego zdaniem wykorzystanie różnorodnych metod uczenia się sprawi, że „nauka będzie nie tylko obowiązkiem, ale też przyjemnością”.
Wasilewski wyraził nadzieję, że w podstoliku uczniów, któremu przewodniczyć będzie minister Piotr Müller ta kwestia zostanie poruszona.
Mam nadzieję, że nauczyciel w przyszłości nie będzie tylko nauczał, ale będzie również kierownikiem procesu uczenia się ucznia. Wtedy z nauczyciela zdejmiemy pewne obowiązki i pozwolimy, aby uczeń przyswajał wiedzę, nie tylko słuchając nauczyciela
— dodał.
Dzięki metodom uczenia się jako uczniowie i studenci będziemy wiedzieli, że przyswajamy informacje na dłużej
— powiedział Wasilewski.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Szef KPRM Michał Dworczyk poinformował w środę, że prace w podstolikach odbędą się 30 kwietnia, a dalsze w kolejnych tygodniach. Mają je koordynować wiceministrowie: Marzena Machałek – kwestie związane z „jakością edukacji”, Maciej Kopeć – zagadnienie „nauczyciel w systemie edukacji”, Marcin Ociepa zajmie się tematem „nowoczesnej szkoły”, a Piotr Müller pracami związanymi z „uczniem w systemie edukacji”.
Dworczyk zaznaczył, że „katalog podstolików, tematów, którymi mamy się zajmować podczas obrad okrągłego stołu, nie jest zamknięty”.
Jesteśmy otwarci na propozycje formułowane przez środowiska związane z oświatą, żeby uruchomić i dyskutować w innych jeszcze obszarach, które tutaj nie zostały zaprezentowane
—powiedział.
Dokładny harmonogram prac okrągłego stołu ma zostać wypracowany w trakcie tych pierwszych spotkań.
Do udziału w okrągłym stole edukacyjnym premier Mateusz Morawiecki zaprosił m.in. rodziców, uczniów, nauczycieli, przedstawicieli związków zawodowych i reprezentantów środowiska oświatowego. Zaproszenie otrzymał też prezydent Andrzej Duda.
Przy okrągłym stole zasiądą też przedstawiciele organów prowadzących szkoły, organizacje zrzeszające samorządy: Związek Miast Polskich, Związek Gmin Wiejskich, Związek Powiatów Polskich, Związek Samorządów Polskich, Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej i Stowarzyszenie Przyjaciół Szkół Katolickich.
Zaproszenie zostało wysłane do przewodniczących sejmowej komisji edukacji i nauki, przewodniczącego senackiej komisji edukacji i sportu oraz do klubów parlamentarnych Prawa i Sprawiedliwości, Platformy Obywatelskiej, PSL, Kukiz‘15 i Nowoczesnej.
W obradach będą też uczestniczyły organizacje rodziców i dzieci.
Wybraliśmy organizacje najbardziej aktywne w przestrzeni oświatowej, które znajdują się na liście prowadzonej przy ministrze edukacji narodowej(..), do tego naukowcy, eksperci, organizacje pozarządowe, przedstawiciele samorządów i stowarzyszeń, zaproszenie zostało skierowane do przewodniczącej Rady Dialogu Społecznego i do rzecznika praw dziecka
—powiedział szef KPRM.
Udziału w okrągłym stole odmówił Związek Nauczycielstwa Polskiego i Wolny Związek Zawodowy „Solidarność – Oświata” należący do FZZ, a także Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty (stowarzyszenie dyrektorów, wizytatorów i pracowników oświaty zajmujących się zarządzaniem oświatą).
Zarówno miejsce, organizacja, jak i czas planowanego przez rząd wydarzenia czynią niemożliwymi skuteczne i mądre wypracowanie jakichkolwiek stanowisk. Dyskusja o przyszłym kształcie oświaty powinna się odbyć po dojściu stron protestu do porozumienia i, tym samym, umożliwieniu nauczycielom wzięcia udziału w ewentualnych pracach nad zmianami
—napisał zarząd OSKKO.
Prezydent Andrzej Duda w środę, stwierdził, że rozumie, iż „formuła okrągłego stołu na Stadionie Narodowym nie jest najszczęśliwsza”.
Chciałbym, żeby to był okrągły stół, który będzie prowadzony rozsądnie, czyli w takich grupach, w których można rzeczywiście rozmawiać, a nie, że będą to setki osób, bo w gronie setek osób nie da się nic wynegocjować
—oświadczył Duda.
Prezydent deklarował, że jest gotów wesprzeć rozmowy „w formule rozszerzonej Rady Dialogu Społecznego”.
Jeśli trzeba, wezmę w nich udział
—powiedział.
Prezes ZNP Sławomir Broniarz poinformował w czwartek, że od soboty, 27 kwietnia, od godz. 6,00 Związek Nauczycielstwa Polskiego zawiesza ogólnopolski strajk, ale go nie kończy. Podkreślił przy tym, adresując swoje słowa do premiera Mateusza Morawieckiego, że nauczyciele czują się zjednoczeni w walce o lepszą edukację.
Broniarz wskazywał także, że ZNP chciałby prowadzić dialog pod auspicjami prezydenta Andrzeja Dudy. Szef ZNP zapowiedział, że wystosuje zaproszenie do głowy państwa na okrągły stół w sprawie oświaty, który ma zorganizować ZNP.
Uczeń powinien dzisiaj wiedzieć, jak się uczyć. Wykorzystanie różnorodnych metod uczenia się sprawi, że nauka będzie też przyjemnością – powiedział podczas okrągłego stołu edukacyjnego przewodniczący Rady Dzieci i Młodzieży RP przy Ministrze Edukacji Narodowej Piotr Wasilewski.
„Uczeń powinien dzisiaj wiedzieć, jak się uczyć (…) To bardzo ważne, że nauczyciel wie, jak nauczać i te formy są różnorodne: wykład, prelekcja, prezentacja, ale uczeń również powinien wiedzieć, jak się uczyć”. Jego zdaniem wykorzystanie różnorodnych metod uczenia się sprawi, że „nauka będzie nie tylko obowiązkiem, ale też przyjemnością”.
Wasilewski wyraził nadzieję, że w podstoliku uczniów, któremu przewodniczyć będzie minister Piotr Müller ta kwestia zostanie poruszona.
Mam nadzieję, że nauczyciel w przyszłości nie będzie tylko nauczał, ale będzie również kierownikiem procesu uczenia się ucznia. Wtedy z nauczyciela zdejmiemy pewne obowiązki i pozwolimy, aby uczeń przyswajał wiedzę, nie tylko słuchając nauczyciela
— dodał.
Dzięki metodom uczenia się jako uczniowie i studenci będziemy wiedzieli, że przyswajamy informacje na dłużej
— powiedział Wasilewski.
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE.
Strona 3 z 5
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/444202-ciekawa-dyskusja-podczas-okraglego-stolu-edukacyjnego?strona=3