Szef rządu poinformował, że bardziej szczegółowa i ekspercka dyskusja będzie miała miejsce w czterech stolikach tematycznych, które pierwszy raz zbiorą się w najbliższy wtorek. Zaznaczył jednocześnie, że podczas spotkania przy okrągłym stole rząd jest otwarty na inne propozycje.
Premier poinformował, że pierwszy stolik będzie koordynowany przez wiceminister edukacji Marzenę Machałek i będzie dotyczył jakości polskiej edukacji.
Proponujemy, żebyśmy przy pierwszym stoliku (…) odpowiedzieli na pytanie, kto to odpowiada za edukację, żebyśmy mieli wiedzę, jak zredefiniować prawa i obowiązki instytucji oświaty, państwa, samorządów, nauczycieli czy rodziców
—tłumaczył Mateusz Morawiecki.
Tematem stolika drugiego będzie „Nauczyciel w systemie edukacji”. Jego koordynatorem ma być wiceminister edukacji Maciej Kopeć.
Zajmiemy się palącą ostatnio kwestiami, jak warunki zatrudnienia, awansu, wynagrodzenia, rozwój zawodowy nauczycieli
—powiedział premier.
Koordynatorem stolika trzeciego będzie wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Piotr Mueller. Zagadnieniem będzie „Uczeń w systemie edukacji”.
Sprawdzimy, na ile nasze programy nauczania wymagają zmiany, w jakim kierunku ta zmiana powinna pójść
—wyjaśnił szef rządu.
Tematem czwartego stolika będzie „Nowoczesna szkoła”, którego moderatorem ma być wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa.
Jak uaktualnić system polskiej oświaty, by odpowiadał na nowe wyzwania, jak wspierać innowacyjność i zmieniające się potrzeby naszej gospodarki
—podkreślił premier.
Przyszedł moment, kiedy trzeba ostudzić emocje, wyciszyć spory i wspólnie usiąść do stołu. Każda ze stron jest przy tym stole potrzebna – powiedziała z kolei wicepremier Beata Szydło.
W centrum konferencyjnym na PGE Narodowym trwa okrągły stół edukacyjny zorganizowany z inicjatywy premiera Mateusza Morawieckiego. Obrady skoncentrują się wokół czterech tematów: uczeń, nauczyciel, jakość edukacji i nowoczesna szkoła.
Obrady okrągłego stołu mają – jak wskazywała wicepremier – wytyczyć działania na przyszłość.
Jesteśmy w trakcie rozmów, w trakcie dialogu – bo mam nadzieję i jestem przekonana, że wciąż tak jest – z partnerami społecznymi, którzy od kilku tygodni rozmawiali razem ze stroną rządową w Centrum Dialogu Społecznego. Nie były to łatwe rozmowy i pewnie czeka nas jeszcze sporo niełatwych. Ale też tematy, które tam są poruszane, i oczekiwania są fundamentalnymi dla środowiska pedagogicznego, dla przyszłości polskiej oświaty, ale też niełatwymi do rozwiązania
—mówiła.
Dodała, że choć nie osiągnięto całkowitego rozwiązania problemu, to jednak „zrobiono krok na przód”.
Przyszedł moment, kiedy trzeba ostudzić emocje, wyciszyć spory i wspólnie, razem usiąść do stołu. Zastanowić się, w którym kierunku pójdziemy. Każda ze stron jest przy tym stole potrzebna, ponieważ o przyszłości oświaty, przyszłości polskiej szkoły nie sposób rozmawiać m.in. bez nauczycieli i rodziców
—powiedziała wicepremier.
Gdyby nie odpowiedzialna postawa nauczycieli-wolontariuszy - dzięki którym możliwe było przeprowadzenie egzaminów - mielibyśmy pewnie dzisiaj inną atmosferę dyskusji - powiedział w piątek wiceszef Kancelarii Prezydenta Paweł Mucha.
Minister powiedział podczas otwarcia piątkowych obrad edukacyjnego okrągłego stołu, że prezydent Andrzej Duda z satysfakcją przyjął zaproszenie do udziału w rozpoczynających się rozmowach oraz skierowanie tego zaproszenia do członków Narodowej Rady Rozwoju.
Wierzymy, że wiedza i doświadczenie ekspertów wchodzących w skład wszystkich tutaj zebranych podmiotów przyczyni się do tego, że te problemy zostaną nie tylko zdiagnozowane, ale że będziemy w stanie wskazać trafne rozwiązania na przyszłość, określić pewien plan działania jeśli chodzi o ich rozwiązywanie
—powiedział Mucha.
Wiceszef Kancelarii Prezydenta podziękował osobom, dzięki którym możliwe było przeprowadzenie egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu kończącego szkołę podstawową.
Gdyby nie odpowiedzialna postawa nauczycieli-wolontariuszy, mielibyśmy pewnie dzisiaj inną atmosferę dyskusji
—zauważył.
Mucha zadeklarował również w imieniu Kancelarii Prezydenta oraz samego prezydenta Andrzeja Dudy „pełne wsparcie w uzyskaniu tego dobrego porozumienia dla polskiej oświaty.”
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Szef rządu poinformował, że bardziej szczegółowa i ekspercka dyskusja będzie miała miejsce w czterech stolikach tematycznych, które pierwszy raz zbiorą się w najbliższy wtorek. Zaznaczył jednocześnie, że podczas spotkania przy okrągłym stole rząd jest otwarty na inne propozycje.
Premier poinformował, że pierwszy stolik będzie koordynowany przez wiceminister edukacji Marzenę Machałek i będzie dotyczył jakości polskiej edukacji.
Proponujemy, żebyśmy przy pierwszym stoliku (…) odpowiedzieli na pytanie, kto to odpowiada za edukację, żebyśmy mieli wiedzę, jak zredefiniować prawa i obowiązki instytucji oświaty, państwa, samorządów, nauczycieli czy rodziców
—tłumaczył Mateusz Morawiecki.
Tematem stolika drugiego będzie „Nauczyciel w systemie edukacji”. Jego koordynatorem ma być wiceminister edukacji Maciej Kopeć.
Zajmiemy się palącą ostatnio kwestiami, jak warunki zatrudnienia, awansu, wynagrodzenia, rozwój zawodowy nauczycieli
—powiedział premier.
Koordynatorem stolika trzeciego będzie wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Piotr Mueller. Zagadnieniem będzie „Uczeń w systemie edukacji”.
Sprawdzimy, na ile nasze programy nauczania wymagają zmiany, w jakim kierunku ta zmiana powinna pójść
—wyjaśnił szef rządu.
Tematem czwartego stolika będzie „Nowoczesna szkoła”, którego moderatorem ma być wiceminister przedsiębiorczości i technologii Marcin Ociepa.
Jak uaktualnić system polskiej oświaty, by odpowiadał na nowe wyzwania, jak wspierać innowacyjność i zmieniające się potrzeby naszej gospodarki
—podkreślił premier.
Przyszedł moment, kiedy trzeba ostudzić emocje, wyciszyć spory i wspólnie usiąść do stołu. Każda ze stron jest przy tym stole potrzebna – powiedziała z kolei wicepremier Beata Szydło.
W centrum konferencyjnym na PGE Narodowym trwa okrągły stół edukacyjny zorganizowany z inicjatywy premiera Mateusza Morawieckiego. Obrady skoncentrują się wokół czterech tematów: uczeń, nauczyciel, jakość edukacji i nowoczesna szkoła.
Obrady okrągłego stołu mają – jak wskazywała wicepremier – wytyczyć działania na przyszłość.
Jesteśmy w trakcie rozmów, w trakcie dialogu – bo mam nadzieję i jestem przekonana, że wciąż tak jest – z partnerami społecznymi, którzy od kilku tygodni rozmawiali razem ze stroną rządową w Centrum Dialogu Społecznego. Nie były to łatwe rozmowy i pewnie czeka nas jeszcze sporo niełatwych. Ale też tematy, które tam są poruszane, i oczekiwania są fundamentalnymi dla środowiska pedagogicznego, dla przyszłości polskiej oświaty, ale też niełatwymi do rozwiązania
—mówiła.
Dodała, że choć nie osiągnięto całkowitego rozwiązania problemu, to jednak „zrobiono krok na przód”.
Przyszedł moment, kiedy trzeba ostudzić emocje, wyciszyć spory i wspólnie, razem usiąść do stołu. Zastanowić się, w którym kierunku pójdziemy. Każda ze stron jest przy tym stole potrzebna, ponieważ o przyszłości oświaty, przyszłości polskiej szkoły nie sposób rozmawiać m.in. bez nauczycieli i rodziców
—powiedziała wicepremier.
Gdyby nie odpowiedzialna postawa nauczycieli-wolontariuszy - dzięki którym możliwe było przeprowadzenie egzaminów - mielibyśmy pewnie dzisiaj inną atmosferę dyskusji - powiedział w piątek wiceszef Kancelarii Prezydenta Paweł Mucha.
Minister powiedział podczas otwarcia piątkowych obrad edukacyjnego okrągłego stołu, że prezydent Andrzej Duda z satysfakcją przyjął zaproszenie do udziału w rozpoczynających się rozmowach oraz skierowanie tego zaproszenia do członków Narodowej Rady Rozwoju.
Wierzymy, że wiedza i doświadczenie ekspertów wchodzących w skład wszystkich tutaj zebranych podmiotów przyczyni się do tego, że te problemy zostaną nie tylko zdiagnozowane, ale że będziemy w stanie wskazać trafne rozwiązania na przyszłość, określić pewien plan działania jeśli chodzi o ich rozwiązywanie
—powiedział Mucha.
Wiceszef Kancelarii Prezydenta podziękował osobom, dzięki którym możliwe było przeprowadzenie egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu kończącego szkołę podstawową.
Gdyby nie odpowiedzialna postawa nauczycieli-wolontariuszy, mielibyśmy pewnie dzisiaj inną atmosferę dyskusji
—zauważył.
Mucha zadeklarował również w imieniu Kancelarii Prezydenta oraz samego prezydenta Andrzeja Dudy „pełne wsparcie w uzyskaniu tego dobrego porozumienia dla polskiej oświaty.”
CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE.
Strona 2 z 5
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/444202-ciekawa-dyskusja-podczas-okraglego-stolu-edukacyjnego?strona=2