Znakomita obsadza amerykańskiego filmu Lecha Majewskiego. W „Dolinie Bogów” zagra m.in. nominowana w tym roku do Oscara Charlotte Rampling

„45 lat”, reż. Andrew Haigh, dystr. Solopan
„45 lat”, reż. Andrew Haigh, dystr. Solopan

Twórca „Oniricy”, „Wojaczka” czy „Młyn i krzyż” zebrał naprawdę imponującą obsadę. W jego filmie pojawi się m.in. gwiazda z „Helikoptera w ogniu”.

To już kolejny wspólny film Majewskiego z Charlotte Rampling. Znakomita brytyjska aktorka pojawiła się u boku Rutgera Hauera i Michaela Yorka w eksperymentalnym „Młyn i krzyż”. Rampling grała u największych reżyserów jak Woody Allen, Lucino Visconti i czy Sidney Lumet. W tym roku przypomniała o swoim wielkim talencie. Za rolę w znakomitym „45 lat”( NASZA RECENZJA ) dostała Srebrnego Lwa w Berlinie.

O czym będzie film jednego z najbardziej niezależnych polskich reżyserów? Jak informuje portalfilmowy.pl „Dolina Bogów” „ma być bajkową opowieścią dla dorosłych, w której świat realny niezauważalnie przeobraża się w świat wykreowany na bazie mitów i legend. Reżyser ma podobno pokazać różne oblicza życia najbogatszego człowieka na ziemi, inspirując się przy tym legendą plemion indiańskich o Ullikummim - pradawnym herosie, zrodzonym ze skały.”

Ciekawa jest reszta obsady filmu. Obok Rampling zagra m.in. Josh Hartnett znany choćby z „Helikopter w ogniu”, „ Sin City” czy serialu „Dom grozy” oraz grający główną rolę w „Dynastii Tudorów” John Rhys-Davies. Film Majewskiego to poważne przedsięwzięcie finansowe, którego budżet wynosi ponad 16 mln złotych. 3,5 mln pochodzi z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Film ma mieć premierę pod koniec tego roku. Lech Majewski jest nie tylko reżyserem filmowym, ale przede wszystkim malarzem. Polski filmowiec pracował przez jakiś czas w Hollywood. Nakręcił m.in bardzo ciekawego „Więźnia Rio” z 1989 roku.

Czytaj również: Nasz wywiad z wybitnym reżyserem Lechem Majewskim. „Po prostu robię swoje rzeczy, a świat się temu przygląda”

Arcydzieło ONIRICA. PSIE POLE. Fresk o cierpieniu. RECENZJA

Q

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych