Minister Bartłomiej Sienkiewicz wcielił się w rolę sowieckiego komisarza ds. polityki kulturalnej. Awantura, którą rozkręcano wokół byłego już dyrektora Zachęty, pokazała prawdziwą twarz lewicowej części tzw. środowiska artystycznego: nietolerancyjną i zazdrośnie pilnującą swojego żerowiska.
20 kwietnia – 24 listopada 2024 r. w polskim pawilonie na Biennale w Wenecji, a więc kluczowej i najważniejszej międzynarodowej imprezie artystycznej, odbywającej pod hasłem „Obcokrajowcy są wszędzie”, nasz kraj nieoczekiwanie będzie reprezentować ukraiński „kolektyw” Open Group. W ub.r. Polskę reprezentowała romska plastyczka Małgorzata Mirga-Tas z Zakopanego. Jeszcze wcześniej pokazywano tam m.in. filmy izraelskiej artystki Yael Bartany o powrocie Żydów do Polski czy Katarzyny Kozyry, która weszła…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/678115-rewolucja-kulturalna-komisarza-sienkiewicza