13:05 Kończy się uroczystość wręczenia nagrody im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Gościem specjalnym następnej części Kongresy będzie laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii - Thomas John Sargent.
12:57 Libera w swojej mowie przechodzi do oceny własnej działalności.
12:52
Po upadku komuny, Lech Kaczyński był pierwszym niezależnym prezydentem
—podkreśla.
Gdy obserwowałem jego prezydenturę, przypominały mi się słowa z „Raportu oblężonego miasta” Herberta, że to on właśnie cytuję, że „to on będzie niósł miasto w sobie” i uprzytomniałem sobie wtedy, jaką cenę płaci się za owo zaszczytne wybraństwo
—mówi.
12:50
Lech Kaczyński poszedł drogą naukową. (…) Próba charakteru, pełna była niebezpiecznych raf, wydawało się, że nie ma trudniejszej drogi, a pokonanie jej zawsze będzie nacechowane goryczą. (…) Nikt nie przepuszczał, że rzeczywistość, postkomunistyczna, na którą zostanie wystawiona polskość, będzie o wiele trudniejsza. (…) Po blisko 50 latach życia na „niby”, zaczęło się życie „na serio”, do którego mało kto był przygotowany
—mówi Libera.
12:48
Widując sporadycznie Lecha Kaczyńskiego zastanawiałem się do czego zmierza, było dla mnie jasne, że jego cele są poważne. Wiedziałem, że jego umiejętności predestynują go do ważnych stanowisk. (…)
—mówi.
12:45 Przemawia Antoni Libera
Kim w moim odczuciu był Lech Kaczyński? Jak oceniam jego dzieło i los? Zacznę od tego, że jesteśmy rówieśnikami. W dzieciństwie byliśmy bliskimi sąsiadami. Chodziliśmy do różnych szkół, ale przez wspólną drużynę harcerską obracaliśmy się w tym samym środowisku. (…) Nie były kontakty zbyt częste, abym miał wyobrażenie o jego osobowości i zainteresowaniach. Pamiętam Lecha Kaczyńskiego, który staranie przygotowywał się do przyszłego zawodu. (…) Lech Kaczyński jawił mi się jako człowiek skromny, mówiący przyciszonym głosem
—mówi laureat nagrody.
12:35 Na scenę wychodzi laureat nagrody Antoni Libera. Nagrodę wręcza premier Mateusz Morawiecki.
„Wysoko duch mój służył” - ten krótki wers może służyć za leitmotiwie życia Libery, można o nim mówić Lechem Kaczyńskim i o prezydencie można mówić Liberą. (…) Jestem bardzo wdzięczny, że zawsze wbrew głównego nurtowi, że zawsze kierował się najszczytniejszymi motywami, nawet kiedy było to bardzo trudne. Libera w życiu literackim zawsze hołdował zasadzie, że zawsze lepiej płynąć pod prąd, a nie z głównym nurtem, szczególnie jeżeli chcemy budować silną Polskę
—mówi premier Morawiecki.
Pan Antoni zawsze dba o słowa, a to niezwykle ważne dla naszej kultury. (…) Pan Antoni często mówi, że stara się iść swoją drogą, to zupełnie jak my, i cieszę się, że mamy człowieka, który dba o Polskę poprzez kulturę, że nie ulega modom, i nie ulega piaskom mody, nie ulega poprawności politycznej. (…) Dziękuję, że Antoni Libera był dla nasz drogowskazem
—podkreśla.
12:30 Laudację na część Antoniego Libery odczytuje Agnieszka Kołakowska.
W swojej publicystyce, Libera broni cywilizacji i odpiera nihilizm. Libera jest człowieka renesansu, odkrywa na nowo przeszłość europejskiej kultury. Można powiedzieć, że reprezentuje renesansowy humanizm. Rozumie wagę tradycji i rozumie, niektóre oświeceniowe idee, głównie racjonalizm. (…) Trudno sobie wyobrazić stosowniejszego laureata nagrody im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego
—zakończyła Kołakowska.
—
Libera jest zjawiskiem rzadkim, bo ogarnia i łączy prawie całą historię europejskiej literatury. (…) Libera wysłuchuje rozmówi pomiędzy dawnymi mistrzami literatury i pozwala nam wsłuchać się w echa tych rozmów
—mówi Kołakowska.
12:23 Werdykt kapituły ogłasza prof. Zdzisław Krasnodębski.
Laureatem nagrody im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego - Antoni Libera
—ogłosił wiceprzewodniczący PE.
12:17 Rozpoczyna się uroczystość wręczenia Nagrody im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Na sali obecni są m.in. premier Mateusz Morawiecki i prezes TK Julia Przyłębska.
12:06 Kończy się drugi panel dyskusyjny. Za chwilę wręczenie Nagrody im. Lecha Kaczyńskiego.
Jesteśmy w fazie ideologizacji praw człowieka
—mówi prof. Bryk.
Bunt, który okresla się populizmem, jest buntem przeciwko wykorzenianiu praw człowieka
—kończy prof. Bryk.
12:00
Prawo ma się stosować do wszystkich, zarówno do zabójców i św. Franciszka. Jest jedno prawo, czyli prawo poszanowania każdego człowieka ze względu na jego człowieczeństwo, wszystkie prawa są warunkowe
—mówi Francuz.
11:58
Język praw człowieka jest nieprecyzyjny, niejasny. Wykorzystuje się go do budowania społeczeństwa sprzecznego z tradycyjną cywilizacją. Mogę jedynie powiedzieć, że lepiej by było, gdy jak najmniej wykorzystywano ten język w debacie, bo on tworzy pułapki. Prawo człowieka jako takie jest słabo zdefiniowanie. Dzisiaj to jest raczej prawo pragnienia. Wszystko po to, aby realizować indywidualną wolność. Język ten służy praktykom, które można krytykować. Czym są prawa człowieka? To to, co przynależne jest każdemu człowieka. Prawo człowieka, to prawo każdy musi przestrzegać w stosunkach z innymi
—podkreśla z kolei prof. Beneton.
Można byłoby powiedzieć, że są prawa bezwarunkowe, w praktyce to co przynależne człowiekowi będzie zależne od wielu czynników. Co jest przynależne każdemu człowiekowi, bo jest człowiekiem? Weźmy np. równość, czy należy ją przestrzegać? Tak, ale nie zawsze. Noworodki nie mają prawa głosu i każdy wie, że nie możemy tego prawa im dać
—mówi.
11:54 Głos zabiera prof. Catalin Avramescu, filozof, publicysta.
11:50
Filozofia praw człowieka ma iść przez świat, rozmontowując wspólnoty, a przede wszystkim państwa narodowe
—podkreśla.
Nie ma obiektywnej moralności. Elity roszczą sobie prawa do mówienia o tym, co jest prawem człowieka
—podkreśla.
11:45
Właściwie do lat 60. antropologia chrześcijańska była podstawą budowy Europy i co stanowiło o wyjątkowości Europy. Później nastąpiła radykalna zmiana. (…)
11:38
Jeżeli mamy antropologię chrześcijańską, to wszyscy jesteśmy bezpieczni. Jeżeli ją rozmontujemy, to wchodzimy na morze subiektywizmu
—ostrzega prawnik.
CIĄG DALSZY NA NASTĘPNEJ STRONIE.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
13:05 Kończy się uroczystość wręczenia nagrody im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Gościem specjalnym następnej części Kongresy będzie laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii - Thomas John Sargent.
12:57 Libera w swojej mowie przechodzi do oceny własnej działalności.
12:52
Po upadku komuny, Lech Kaczyński był pierwszym niezależnym prezydentem
—podkreśla.
Gdy obserwowałem jego prezydenturę, przypominały mi się słowa z „Raportu oblężonego miasta” Herberta, że to on właśnie cytuję, że „to on będzie niósł miasto w sobie” i uprzytomniałem sobie wtedy, jaką cenę płaci się za owo zaszczytne wybraństwo
—mówi.
12:50
Lech Kaczyński poszedł drogą naukową. (…) Próba charakteru, pełna była niebezpiecznych raf, wydawało się, że nie ma trudniejszej drogi, a pokonanie jej zawsze będzie nacechowane goryczą. (…) Nikt nie przepuszczał, że rzeczywistość, postkomunistyczna, na którą zostanie wystawiona polskość, będzie o wiele trudniejsza. (…) Po blisko 50 latach życia na „niby”, zaczęło się życie „na serio”, do którego mało kto był przygotowany
—mówi Libera.
12:48
Widując sporadycznie Lecha Kaczyńskiego zastanawiałem się do czego zmierza, było dla mnie jasne, że jego cele są poważne. Wiedziałem, że jego umiejętności predestynują go do ważnych stanowisk. (…)
—mówi.
12:45 Przemawia Antoni Libera
Kim w moim odczuciu był Lech Kaczyński? Jak oceniam jego dzieło i los? Zacznę od tego, że jesteśmy rówieśnikami. W dzieciństwie byliśmy bliskimi sąsiadami. Chodziliśmy do różnych szkół, ale przez wspólną drużynę harcerską obracaliśmy się w tym samym środowisku. (…) Nie były kontakty zbyt częste, abym miał wyobrażenie o jego osobowości i zainteresowaniach. Pamiętam Lecha Kaczyńskiego, który staranie przygotowywał się do przyszłego zawodu. (…) Lech Kaczyński jawił mi się jako człowiek skromny, mówiący przyciszonym głosem
—mówi laureat nagrody.
12:35 Na scenę wychodzi laureat nagrody Antoni Libera. Nagrodę wręcza premier Mateusz Morawiecki.
„Wysoko duch mój służył” - ten krótki wers może służyć za leitmotiwie życia Libery, można o nim mówić Lechem Kaczyńskim i o prezydencie można mówić Liberą. (…) Jestem bardzo wdzięczny, że zawsze wbrew głównego nurtowi, że zawsze kierował się najszczytniejszymi motywami, nawet kiedy było to bardzo trudne. Libera w życiu literackim zawsze hołdował zasadzie, że zawsze lepiej płynąć pod prąd, a nie z głównym nurtem, szczególnie jeżeli chcemy budować silną Polskę
—mówi premier Morawiecki.
Pan Antoni zawsze dba o słowa, a to niezwykle ważne dla naszej kultury. (…) Pan Antoni często mówi, że stara się iść swoją drogą, to zupełnie jak my, i cieszę się, że mamy człowieka, który dba o Polskę poprzez kulturę, że nie ulega modom, i nie ulega piaskom mody, nie ulega poprawności politycznej. (…) Dziękuję, że Antoni Libera był dla nasz drogowskazem
—podkreśla.
12:30 Laudację na część Antoniego Libery odczytuje Agnieszka Kołakowska.
W swojej publicystyce, Libera broni cywilizacji i odpiera nihilizm. Libera jest człowieka renesansu, odkrywa na nowo przeszłość europejskiej kultury. Można powiedzieć, że reprezentuje renesansowy humanizm. Rozumie wagę tradycji i rozumie, niektóre oświeceniowe idee, głównie racjonalizm. (…) Trudno sobie wyobrazić stosowniejszego laureata nagrody im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego
—zakończyła Kołakowska.
—
Libera jest zjawiskiem rzadkim, bo ogarnia i łączy prawie całą historię europejskiej literatury. (…) Libera wysłuchuje rozmówi pomiędzy dawnymi mistrzami literatury i pozwala nam wsłuchać się w echa tych rozmów
—mówi Kołakowska.
12:23 Werdykt kapituły ogłasza prof. Zdzisław Krasnodębski.
Laureatem nagrody im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego - Antoni Libera
—ogłosił wiceprzewodniczący PE.
12:17 Rozpoczyna się uroczystość wręczenia Nagrody im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Na sali obecni są m.in. premier Mateusz Morawiecki i prezes TK Julia Przyłębska.
12:06 Kończy się drugi panel dyskusyjny. Za chwilę wręczenie Nagrody im. Lecha Kaczyńskiego.
Jesteśmy w fazie ideologizacji praw człowieka
—mówi prof. Bryk.
Bunt, który okresla się populizmem, jest buntem przeciwko wykorzenianiu praw człowieka
—kończy prof. Bryk.
12:00
Prawo ma się stosować do wszystkich, zarówno do zabójców i św. Franciszka. Jest jedno prawo, czyli prawo poszanowania każdego człowieka ze względu na jego człowieczeństwo, wszystkie prawa są warunkowe
—mówi Francuz.
11:58
Język praw człowieka jest nieprecyzyjny, niejasny. Wykorzystuje się go do budowania społeczeństwa sprzecznego z tradycyjną cywilizacją. Mogę jedynie powiedzieć, że lepiej by było, gdy jak najmniej wykorzystywano ten język w debacie, bo on tworzy pułapki. Prawo człowieka jako takie jest słabo zdefiniowanie. Dzisiaj to jest raczej prawo pragnienia. Wszystko po to, aby realizować indywidualną wolność. Język ten służy praktykom, które można krytykować. Czym są prawa człowieka? To to, co przynależne jest każdemu człowieka. Prawo człowieka, to prawo każdy musi przestrzegać w stosunkach z innymi
—podkreśla z kolei prof. Beneton.
Można byłoby powiedzieć, że są prawa bezwarunkowe, w praktyce to co przynależne człowiekowi będzie zależne od wielu czynników. Co jest przynależne każdemu człowiekowi, bo jest człowiekiem? Weźmy np. równość, czy należy ją przestrzegać? Tak, ale nie zawsze. Noworodki nie mają prawa głosu i każdy wie, że nie możemy tego prawa im dać
—mówi.
11:54 Głos zabiera prof. Catalin Avramescu, filozof, publicysta.
11:50
Filozofia praw człowieka ma iść przez świat, rozmontowując wspólnoty, a przede wszystkim państwa narodowe
—podkreśla.
Nie ma obiektywnej moralności. Elity roszczą sobie prawa do mówienia o tym, co jest prawem człowieka
—podkreśla.
11:45
Właściwie do lat 60. antropologia chrześcijańska była podstawą budowy Europy i co stanowiło o wyjątkowości Europy. Później nastąpiła radykalna zmiana. (…)
11:38
Jeżeli mamy antropologię chrześcijańską, to wszyscy jesteśmy bezpieczni. Jeżeli ją rozmontujemy, to wchodzimy na morze subiektywizmu
—ostrzega prawnik.
CIĄG DALSZY NA NASTĘPNEJ STRONIE.
Strona 2 z 4
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/394996-relacja-iii-dzien-kongresu-polska-wielki-projekt-dr-chauprade-polska-i-wegry-maja-prawo-nie-popelniac-bledow-islamizacji-i-afrykanizacji?strona=2