TYLKO U NAS. Minister edukacji w dzień ogłoszenia reformy szkolnej tłumaczy, dlaczego 8-letnia podstawówka i 4-letnie liceum. WYWIAD

fot. wPolityce.pl
fot. wPolityce.pl

A finał, czyli matura? Mówi Pani, że do testów dodacie refleksję. Co to w praktyce oznacza?

Na pewno większą wolność będzie miał egzaminator. Z pewnością też większą rolę odgrywać ma ustna matura –z polskiego, czy z języka obcego.

Ale matura pozostanie zewnętrzna?

Poddamy to jeszcze konsultacjom, ale na razie nie pojawił się inny pomysł. Chciałabym mocno podkreślić: czteroletnie liceum będzie antidotum na ustawiczne podpieranie się korepetycjami. Bo na wszystko będzie czas.

Podczas kampanii mówiliście, acz niezbyt śmiało, ze być może obecna matura ogólnokształcąca jest zbyt masowa. Podwyższycie poprzeczkę? Wielu ludzi traktuje ten egzamin jako swoiste prawo obywatelskie. A w dobie niżu demograficznego to licea, i uczelnie, zabiegają o ucznia i studenta.

Byłoby nieuczciwe, gdybym powiedziała, że wiem do końca jak będzie. Na pewno jej poziom będzie inny. Już sam kurs czteroletniego liceum będzie obszerniejszy. Pojawi się także większa konkurencja szkolnictwa zawodowego, łącznie z zawodową maturą. Jesteśmy wprost zainteresowani podsycaniem trendu, mody na to szkolnictwo. Pomagać w tym będzie doradztwo zawodowe od przedszkola. W tym sensie pewne podniesienie poprzeczki maturalnej wydaje się racjonalne.

Rozmawiał Piotr Zaremba

Cały wywiad ukaże się w najbliższym numerze „wSieci”


Zapraszamy do naszej portalowej księgarni „wSklepiku.pl”. Znajdziesz tam szeroką ofertę interesujących wydawnictw, audiobooki oraz gry edukacyjne.

Gwarantujemy pewną i szybką wysyłkę!

« poprzednia strona
1234

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.