A finał, czyli matura? Mówi Pani, że do testów dodacie refleksję. Co to w praktyce oznacza?
Na pewno większą wolność będzie miał egzaminator. Z pewnością też większą rolę odgrywać ma ustna matura –z polskiego, czy z języka obcego.
Ale matura pozostanie zewnętrzna?
Poddamy to jeszcze konsultacjom, ale na razie nie pojawił się inny pomysł. Chciałabym mocno podkreślić: czteroletnie liceum będzie antidotum na ustawiczne podpieranie się korepetycjami. Bo na wszystko będzie czas.
Podczas kampanii mówiliście, acz niezbyt śmiało, ze być może obecna matura ogólnokształcąca jest zbyt masowa. Podwyższycie poprzeczkę? Wielu ludzi traktuje ten egzamin jako swoiste prawo obywatelskie. A w dobie niżu demograficznego to licea, i uczelnie, zabiegają o ucznia i studenta.
Byłoby nieuczciwe, gdybym powiedziała, że wiem do końca jak będzie. Na pewno jej poziom będzie inny. Już sam kurs czteroletniego liceum będzie obszerniejszy. Pojawi się także większa konkurencja szkolnictwa zawodowego, łącznie z zawodową maturą. Jesteśmy wprost zainteresowani podsycaniem trendu, mody na to szkolnictwo. Pomagać w tym będzie doradztwo zawodowe od przedszkola. W tym sensie pewne podniesienie poprzeczki maturalnej wydaje się racjonalne.
Rozmawiał Piotr Zaremba
Cały wywiad ukaże się w najbliższym numerze „wSieci”
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
A finał, czyli matura? Mówi Pani, że do testów dodacie refleksję. Co to w praktyce oznacza?
Na pewno większą wolność będzie miał egzaminator. Z pewnością też większą rolę odgrywać ma ustna matura –z polskiego, czy z języka obcego.
Ale matura pozostanie zewnętrzna?
Poddamy to jeszcze konsultacjom, ale na razie nie pojawił się inny pomysł. Chciałabym mocno podkreślić: czteroletnie liceum będzie antidotum na ustawiczne podpieranie się korepetycjami. Bo na wszystko będzie czas.
Podczas kampanii mówiliście, acz niezbyt śmiało, ze być może obecna matura ogólnokształcąca jest zbyt masowa. Podwyższycie poprzeczkę? Wielu ludzi traktuje ten egzamin jako swoiste prawo obywatelskie. A w dobie niżu demograficznego to licea, i uczelnie, zabiegają o ucznia i studenta.
Byłoby nieuczciwe, gdybym powiedziała, że wiem do końca jak będzie. Na pewno jej poziom będzie inny. Już sam kurs czteroletniego liceum będzie obszerniejszy. Pojawi się także większa konkurencja szkolnictwa zawodowego, łącznie z zawodową maturą. Jesteśmy wprost zainteresowani podsycaniem trendu, mody na to szkolnictwo. Pomagać w tym będzie doradztwo zawodowe od przedszkola. W tym sensie pewne podniesienie poprzeczki maturalnej wydaje się racjonalne.
Rozmawiał Piotr Zaremba
Cały wywiad ukaże się w najbliższym numerze „wSieci”
Gwarantujemy pewną i szybką wysyłkę!
Strona 4 z 4
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/298363-tylko-u-nas-minister-edukacji-w-dzien-ogloszenia-reformy-szkolnej-tlumaczy-dlaczego-8-letnia-podstawowka-i-4-letnie-liceum-wywiad?strona=4