Katastrofa "Gazety Wyborczej". W lipcu jej sprzedaż była najsłabsza w historii, średnio o 46 tysięcy egzemplarzy mniejsza niż rok temu

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

Wygląda na to, że Polacy systematycznie odwracają się od gazet codziennych. W lipcu sprzedaż dzienników była najsłabsza od lat. Traciły wszystkie tytuły. Ale najwięcej - "Gazeta Wyborcza". To już tylko cień dawnej potęgi i kolos na glinianych nogach.

Z analizy danych zaprezentowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia dzienna sprzedaż dziennika Adama Michnika spadła w porównaniu z lipcem ubiegłego roku o 17,29 procent i wyniosła zaledwie 221 tysięcy egzemplarzy! W lipcu 2011 roku było to 267 296.

Jednak najważniejszy jest wniosek nasuwający się po analizie tych danych  - "Wyborcza" nie tylko traci  najwięcej na rynku, ale zasadniczo maleje jej wpływ społeczno-politycznym. Zwiększa się z miesiąca na miesiąc przewaga lidera rynku - "Faktu". To już tylko jedna z wielu gazet, pewnie wpływowa, ale o rządzie dusz może zapomnieć. Na dodatek nie najlepsze wyniki koncernu Agora, zapowiedź zwolnienia 250 osób, wreszcie brak rozwoju w segmencie telewizyjnym nie rysują różowej perspektywy przed pracownikami i udziałowcami koncernu.

Na dodatek nasila się problem uzależnienia od pieniędzy dysponowanych przez władzę.

CZYTAJ: Czwartkowa "Gazeta Wyborcza": SIEDEMNAŚCIE reklam opłaconych ze środków publicznych. I CZTERY (małe) reklamy komercyjne


A jak radzą sobie pozostali? Wszyscy tracą, choć mniej niż "Wyborcza".

Na czele nadal "Fakt" ze średnią dzienną sprzedażą na poziomie 359 135 egz..

Druga wspomniana już "GW", a trzeci "Super Express" ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 152 899 egz..

Redakcja portalu Wirtualnemedia.pl dodaje:

Dziennikiem, który stracił najwięcej w lipcu br., była "Gazeta Giełdy Parkiet" (Presspublica), która zajęła ostatnie miejsce. Jej sprzedaż ogółem zmalała o 21,82 proc. do 4 091 egz. Drugi największy spadek w zestawieniu zanotowała także wydawana przez Presspublikę „Rzeczpospolita” - jej wynik zmalał o 18,13 proc. do 74 866 egz. Tytuł też już czwarty miesiąc z rzędu miał sprzedaż ogółem niższą niż 80 tys. egz.

Warto jeszcze wspomnieć o "Gazecie Polskiej Codziennie", której wynik jest w miarę stabilny i jak każdego miesiąca oscyluje wokół 27 tysięcy egzemplarzy średniej sprzedaży dziennej.

PRZECZYTAJ TEŻ - TO WAŻNE!

Dlaczego warto budować niezależne media i dlaczego nasz portal stał się teraz głównym celem ataku mediów rządowych

gim, źródło: Wirtualnemedia.pl

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych