Roczne przychody grupy Agora zmalały o ponad 100 mld zł - podaje portal Wirtualne Media. Na stratę składa się m.in. spadek przychodów ze sprzedaży biletów oraz przekąsek i napojów w kinach Helios, ale również koszty odpisów i zwolnień grupowych.
Malejące przychody spółki
Przychody grupy Agora z reklam (internetowych, outdoorowych, radiowych, prasowych i kinowych) zmalały w zeszłym kwartale o 9,8 proc. do 157,8 mln zł, z biletów w kinach Helios - o 9,2 proc. do 58 mln zł, a z przekąsek i napojów w kinach - o 1,3 proc. do 30,8 mln zł
— czytamy.
Wirtualne Media odnotowują przy tym wzrost przychodów za działalność gastronomiczną oraz produkcję i dystrybucję filmów.
Jeżeli chodzi o wpływy reklamowe, wzrost nastąpił w segmentach Reklama zewnętrzna, Radio, a także Film i Książka.
Udział przychodów cyfrowych i internetowych w całkowitych wpływach Grupy Agora ze sprzedaży reklam wyniósł ponad 40 proc. 304 tys. cyfrowych prenumerat „Gazety Wyborczej”
– czytamy dalej.
Portal Wirtualne Media wskazuje, że w ostatnim kwartale ubiegłego roku wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyła się o ponad 2 proc. do 38,6 mln zł. Choć wzrosły wpływy ze sprzedaży cyfrowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”, to spadły przychody ze sprzedaży wydań tradycyjnych. Rośnie zresztą cała sprzedaż treści cyfrowych. Udział tego segmentu w całkowitych przychodach ze sprzedaży wydawnictw Agory zwiększył się do prawie 38 proc.
Roczna strata pogłębiła się ponad dwukrotnie
W IV kwartale 2022 r. w kinach Helios sprzedano o niemal 12 proc. mniej biletów niż w IV kwartale roku 2021.
Ponad 50 mln zł kosztowały Agorę odpisy i zwolnienia, a wydatki operacyjne wzrosły o 10,3 proc. - do 361,4 mln zł. Koszty zwolnień grupowych oraz skok odpisów w listopadzie i grudniu przełożyły się na spadek zysku EBITDA z 68 do 55,3 mln zł i marży EBITDA z 19,3 do 16,7 proc. Do 30,5 mln zł straty z 24.2 mln zł zysku spadła rentowność netto.
Roczna strata netto pogłębiła się ponad dwukrotnie: z 46,6 do 105,7 mln zł.
Prezes Grupy Agora Bartosz Hojka zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualne Media, że w kolejnych miesiącach firma zamierza skupić się na działaniach mających wzmocnić całą spółkę oraz „ugruntować jej pozycję jednej z najsilniejszych firm na polskim rynku medialnym”. Hojka ocenia przy tym, że 2022 r. udało się zakończyć ze wzrostem przychodów, a otwarcie bieżącego roku było dobre.
Istotnym czynnikiem do podjęcia kolejnych projektów rozwojowych będzie też decyzja akcjonariuszy spółki w sprawie planowanej reorganizacji grupy kapitałowej
— mówi prezes spółki.
CZYTAJ TAKŻE:
aja/Wirtualne Media
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/638671-agora-odnotowala-w-ubieglym-roku-ponad-100-mln-zl-straty