Ośrodek badawczy Nielsen Audience Measurement konsekwentnie odmawia prezesowi TVP Jackowi Kurskiemu ujawnienia szczegółów metod badawczych, na podstawie których przedstawia się wyniki oglądalności.
Telewizja Polska w związku z wątpliwościami związanymi z raportami ośrodka, zwróciła się ponad dwa tygodnie temu do firmy z prośbą o udostępnienie kodów pocztowych uczestników badania.
Dane te, respektując wymóg ochrony danych osobowych, w łatwy i czytelny sposób potwierdziłyby geograficzną reprezentatywność doboru grupy badanych telewidzów
— uzasadniała w oświadczeniu.
Czas upływa, a firma wcale nie myśli, by rozwiać wątpliwości.
Oczekiwanie ze strony Telewizji Polskiej, aby AGB Nielsen Media Reserach (poprzednia nazwa firmy – red.) ujawniła i dostarczyła kody pocztowe gospodarstw domowych tworzących panel telemetryczny może w konsekwencji prowadzić do identyfikacji miejsca zamieszkania osób biorących udział w badaniu
— napisał Nielsen w oświadczeniu przesłanym do Onetu.
Ośrodek przekonuje, że:
Traktuje z najwyższą powagą kwestię prywatności panelistów i rzetelności prowadzonego pomiaru, dlatego nigdy nie przekazywała tego rodzaju informacji na żadnym z rynków, na których prowadzi badania.
Aleksandra Boczkowska z Nielsen Audience Measurement mówi portalowi, że panel obecnie liczy ponad 2 tys. gospodarstw domowych i został on powiększony od zeszłego roku o 300 gospodarstw „aby jeszcze lepiej odzwierciedlał strukturę społeczno-demograficzną w Polsce”.
Prezes TVP uważa jednak, że mamy do czynienia ze znaczącym odstępstwem wyników od stanu faktycznego, które trafiają do opinii publicznej.
Polecamy ostatni numer tygodnika „wSieci”!
lap/Onet.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/291307-jak-z-rzetelnoscia-wynikow-ogladalnosci-nielsen-uparcie-odmawia-ujawnienia-tvp-szczegolowych-informacji-na-temat-badan
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.