Skąd się biorą zaskakujące wyniki oglądalności TVP? Telewizja Polska prosi o szczegółowe informacje i... nadal nie uzyskuje odpowiedzi

Fot. M. Czutko
Fot. M. Czutko

Chociaż w mediach publicznych można wyraźnie zauważyć zmianę na lepsze, mainstreamowe media zasypują odbiorców informacjami o rzekomym spadku zainteresowania ofertą TVP po zmianie władz telewizji publicznej.

Przedstawiciele Telewizji Polskiej postanowili sprawdzić stan faktyczny u źródła i dlatego poprosili Nielsen Audience Measurement o podanie szczegółów dotyczących przeprowadzonych badań.

Niestety do tej pory nie otrzymali odpowiedzi.

Poniżej publikujemy oświadczenie TVP w tej sprawie:

Warszawa, 27 kwietnia 2016 r.

Oświadczenie TVP

W związku z budzącymi wątpliwości raportami firmy AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., od 2011 r. monopolisty na polskim rynku telemetrii, Telewizja Polska kierując się zasadą transparentności i rzetelności zwróciła się w dniu 14 kwietnia br. do Nielsena o udostępnienie kodów pocztowych uczestników tzw. panelu badawczego. Dane te, respektując wymóg ochrony danych osobowych, w łatwy i czytelny sposób potwierdziłyby geograficzną reprezentatywność doboru grupy badanych telewidzów.

Telewizja Polska, jako jeden z głównych klientów Nielsena, płacących za jego usługi wiele milionów złotych, wyraża zaniepokojenie, że pomimo upływu prawie dwóch tygodni Nielsen Audience Measurement zwleka z udostępnieniem tych danych.

Centrum Informacji

*

gah

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych