Chociaż w mediach publicznych można wyraźnie zauważyć zmianę na lepsze, mainstreamowe media zasypują odbiorców informacjami o rzekomym spadku zainteresowania ofertą TVP po zmianie władz telewizji publicznej.
Przedstawiciele Telewizji Polskiej postanowili sprawdzić stan faktyczny u źródła i dlatego poprosili Nielsen Audience Measurement o podanie szczegółów dotyczących przeprowadzonych badań.
Niestety do tej pory nie otrzymali odpowiedzi.
Poniżej publikujemy oświadczenie TVP w tej sprawie:
Warszawa, 27 kwietnia 2016 r.
Oświadczenie TVP
W związku z budzącymi wątpliwości raportami firmy AGB Nielsen Media Research sp. z o.o., od 2011 r. monopolisty na polskim rynku telemetrii, Telewizja Polska kierując się zasadą transparentności i rzetelności zwróciła się w dniu 14 kwietnia br. do Nielsena o udostępnienie kodów pocztowych uczestników tzw. panelu badawczego. Dane te, respektując wymóg ochrony danych osobowych, w łatwy i czytelny sposób potwierdziłyby geograficzną reprezentatywność doboru grupy badanych telewidzów.
Telewizja Polska, jako jeden z głównych klientów Nielsena, płacących za jego usługi wiele milionów złotych, wyraża zaniepokojenie, że pomimo upływu prawie dwóch tygodni Nielsen Audience Measurement zwleka z udostępnieniem tych danych.
Centrum Informacji
*
gah
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/media/290981-skad-sie-biora-zaskakujace-wyniki-ogladalnosci-tvp-telewizja-polska-prosi-o-szczegolowe-informacje-i-nadal-nie-uzyskuje-odpowiedzi