Przedstawiciele rodzimych firm handlowych spotkali się z władzami UOKiK, aby zwrócić uwagę na naganne – według nich – praktyki, które, jak twierdzą, mogą prowadzić już nawet do łamania prawa - czytamy w czwartkowej „Rzeczpospolitej”.
Polskie sieci handlowe mają dość
Jak dowiedziała się gazeta, spotkanie z inicjatywy Polskiej Izby Handlu odbyło się w siedzibie Urzędu Ochrony Konkurencji. Przedstawiciele polskich sieci grupujących głównie sklepy mniejszej i średniej wielkości zwracają uwagę, że obecna sytuacja wydaje się być daleka od wolnej i uczciwej konkurencji.
Duzi gracze w ramach wojny handlowej oferują bowiem produkty, które trafiają na sklepowe półki prawdopodobnie poniżej kosztów wytworzenia. Przykładem jest oferta półlitrowej butelki wódki za 9,99 zł
— zaznaczyła gazeta „Rzeczpospolita”.
Złamanie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji?
Jak pisze „Rz”, zdaniem przedstawicieli Polskiej Izby Handlu tego typu oferty mogą potencjalnie oznaczać łamanie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, choć w jej przypadku swoich racji można dochodzić tylko z powództwa cywilnego, w przypadku konfliktu między firmami.
UOKiK nie jest władny do jej stosowania, może stosować jedynie ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów
— napisał dziennik.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: UOKiK zajął się akcjami promocyjnymi dyskontów! Doszło do interwencji ws. „nieczytelnych zasad i braku odpowiednich informacji”
CZYTAJ TAKŻE: Biedronka wysyła klientom smsy, wprost uderzające w Lidla. Burza w sieci. „Nie ma miękkiej gry”; „To już trochę bezczelne”
olnk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/685850-polskie-sieci-maja-dosyc-wojny-cenowej-lidla-i-biedronki