Rządowe reklamy tylko dla życzliwych mediów. Głównym beneficjentem - "Gazeta Wyborcza"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
fot.wpolityce.pl
fot.wpolityce.pl

CZYTAJ TAKŻE: Transfery na linii władza - prorządowe media można liczyć w milionach. To bardzo krótka, i coraz krótsza smycz

CZYTAJ TAKŻE: Czwartkowa "Gazeta Wyborcza": SIEDEMNAŚCIE reklam opłaconych ze środków publicznych. I CZTERY (małe) reklamy komercyjne

Gabinet Donalda Tuska wydał w minionym półroczu miliony złotych na ogłoszenia, reklamy i programy w gazetach, internecie, radiu i telewizji promujące jego działalność. Najwięcej spośród tytułów prasowych zarobiła na rządowych zamówieniach „Gazeta Wyborcza” - informuje "Gazeta Polska Codziennie".

Jak ustalił dziennik - kwota, która w ciągu ostatniego półrocza poszła na autoreklamę rządu z różnych ministerstw, to przeszło 15 milionów złotych.

To skandal, że w czasie gdy premier Donald Tusk ogłasza zaciskanie pasa, takie pieniądze wydaje się na autopromocję

– mówi w rozmowie z dziennikiem poseł Zbigniew Girzyński (PiS), który pierwszy zajął się tą sprawą.

Jak to jest, że media, które otwarcie wspierają gabinet Tuska, otrzymują zamówienia, a inne nie?

– pyta.

Z informacji, do których dotarła „Codzienna”, wynika, że wydawana przez koncern Agora gazeta Adama Michnika dostała od rządu w ubiegłym półroczu ok. 607 tys zł. Pieniądze płynęły za reklamy, ogłoszenia i… nekrologi zamawiane przez niemal wszystkie ministerstwa.

Na rządowe zamówienia nie mogły liczyć natomiast media niezależne, które w otwarty sposób krytykują obecną koalicję. Pieniądze pochodzące z budżetu oraz Unii Europejskiej nie trafiały do tego typu gazet, radia czy telewizji.

Kwoty wydatkowane przez ministerstwa robią wrażenie na specjalistach od reklamy. Jakub Bierzyński z Omnicom Media Group zwraca uwagę, że cały polski rynek reklam ocenia się na 5 mld zł. Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense, przyznaje, że:

Trudno znaleźć na rynku takiego drugiego reklamodawcę jak polski rząd

– podkreśla.

ansa/niezalezna.pl

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych