Sydney Sweeney, zarejestrowana Republikanka, zrobiła najgorętszą reklamę na rynku; to reklama American Eagle, a jeansy tej firmy znikają z półek - napisał w poniedziałek prezydent USA Donald Trump na własnej platformie społecznościowej Truth Social. - Załatw ich, Sydney! - dodał.
W USA trwa dyskusja wokół nowej reklamy jeansów z udziałem aktorki Sydney Sweeney, gwiazdy znanej m.in. z serialu „Euforia”. Hasło kampanii reklamowej głosi, że Sweeney ma „wspaniałe jeansy”. Krytycy podkreślają, że można to odczytywać dwuznacznie: jest to gra słów, którą można interpretować również jako „wspaniałe geny”, gdyż aktorka jest blondynką i ma niebieskie oczy. Oceniają też, że reklama jest seksistowska.
W poniedziałek Trump pochwalił reklamę Sweeney i skrytykował firmę Jaguar za reklamę w duchu liberalnej ideologii woke (to wyrażenie, które określa wrażliwość m.in. na kwestie rasowe i prawa mniejszości seksualnych).
Sydney Sweeney, zarejestrowana Republikanka, zrobiła najgorętszą reklamę na rynku. To reklama American Eagle, a jeansy znikają z półek. Załatw ich, Sydney!
— napisał prezydent USA.
Po drugiej stronie jest Jaguar, który zrobił głupią i naprawdę WOKE reklamę, KTÓRA JEST CAŁKOWITĄ PORAŻKĄ. Dyrektor generalny odszedł w niesławie, a firma jest pogrążona w pełnym chaosie. Kto chce kupować jaguara po obejrzeniu tej okropnej reklamy
— krytykował firmę Trump.
Ocenił, że „sytuacja naprawdę się zmieniła — bycie WOKE jest dla przegranych, za to ludzie chcą być Republikanami”.
Po wpisie Trumpa wartość akcji American Eagle wzrosła o ok. 20 proc. - podała stacja CNBC.
kk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/736903-reklama-jeansow-podzielila-ameryke
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.