Katarzyna Lubnauer z Nowoczesnej podkreśliła, że polska szkoła potrzebuje głębokiej rewolucji, ale takiej, która „przesuwa ją do XXI wieku”, a nie jak propozycja Zaleskiej, która - jej zdaniem - cofa system edukacji do wieku XX.
Posłanka uważa, że rozwiązania zaproponowane przez Zalewską doprowadzą do chaosu.
Przygotowanie tego w tak krótkim czasie, oznacza znowu niedopracowane programy i niedopracowane podręczniki. Polska powinna postawić na edukację, która nas skieruje do przyszłości, czyli opartą na e-podręcznikach, opartą na nauce języków, opartą na praktycznej edukacji, na tym żeby uczniowie odkrywali swoje pasje
—podsumowała.
Dzisiejszy świat to są nowe wyzwania stojące przed uczniami. To są wyzwania związane z tym, że świat jest globalny, to jest postawienie na umiejętność posługiwania się językami
—mówiła Lubnauer.
Jak dodała, priorytetem powinna być także umiejętność logicznego myślenia, czyli rozwój nauczania matematyki oraz doskonalenie pracy w grupie.
O tym nie wspomniała pani minister Zalewska
—zauważyła.
Także w jej ocenie proponowana reforma to „nostalgia za PRL-em”.
Źle zostały postawione diagnozy. To, że mamy tak słaby poziom absolwentów liceum nie wynika z faktu, że jest ono trzyletnie, wynika głównie z faktu, że już na poziomie niższym powinna następować pewna selekcja i już po gimnazjum powinni trafiać w większym stopniu do szkół zawodowych
—podkreśliła.
Ciąg dalszy na następnej stronie ==>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Katarzyna Lubnauer z Nowoczesnej podkreśliła, że polska szkoła potrzebuje głębokiej rewolucji, ale takiej, która „przesuwa ją do XXI wieku”, a nie jak propozycja Zaleskiej, która - jej zdaniem - cofa system edukacji do wieku XX.
Posłanka uważa, że rozwiązania zaproponowane przez Zalewską doprowadzą do chaosu.
Przygotowanie tego w tak krótkim czasie, oznacza znowu niedopracowane programy i niedopracowane podręczniki. Polska powinna postawić na edukację, która nas skieruje do przyszłości, czyli opartą na e-podręcznikach, opartą na nauce języków, opartą na praktycznej edukacji, na tym żeby uczniowie odkrywali swoje pasje
—podsumowała.
Dzisiejszy świat to są nowe wyzwania stojące przed uczniami. To są wyzwania związane z tym, że świat jest globalny, to jest postawienie na umiejętność posługiwania się językami
—mówiła Lubnauer.
Jak dodała, priorytetem powinna być także umiejętność logicznego myślenia, czyli rozwój nauczania matematyki oraz doskonalenie pracy w grupie.
O tym nie wspomniała pani minister Zalewska
—zauważyła.
Także w jej ocenie proponowana reforma to „nostalgia za PRL-em”.
Źle zostały postawione diagnozy. To, że mamy tak słaby poziom absolwentów liceum nie wynika z faktu, że jest ono trzyletnie, wynika głównie z faktu, że już na poziomie niższym powinna następować pewna selekcja i już po gimnazjum powinni trafiać w większym stopniu do szkół zawodowych
—podkreśliła.
Ciąg dalszy na następnej stronie ==>
Strona 2 z 3
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/298464-sen-wariata-sniony-nieprzytomnie-wsciekly-atak-kluzik-rostkowskiej-na-zmiany-w-edukacji-proponowane-przez-pis?strona=2