Wybitny genderysta, żyrowany przez swoje środowisko, zaprzecza w ten sposób własnym (a także rządowym) zapewnieniom, że
problematyka gender jeżeli występuje w postaci…zideologizowanej, to tylko pod jednym warunkiem, mianowicie -troski o równość kobiet i mężczyzn w życiu społecznym.
[tvn24.pl, 8.01.2014, program „Kropka nad „i”, dostępny:
http://www.tvn24.pl/kropka-nad-i,3,m/kempa-bestialstwa-w-przedszkolach-krzeminski-to-jakis-wybuch-nonsensu,385890.html czas: 11:40 ].
Równie często słyszymy o wrodzonym charakterze homoseksualizmu oraz daremności wszelkich prób leczenia/zmiany orientacji, które są również formą dyskryminacji i prześladowania. Na ostatniej paradzie równości łopotał ogromny sztandar z napisem „Born this way” (taki się urodziłem). Tymczasem sam Kochanowski pisze w „Queer Studies”:
Nie istnieje nic takiego, jak stabilna płeć czy stabilna seksualność: są to tylko normatywne kategorie przemocy, których zadaniem jest ograniczenie radykalnie zróżnicowanie pragnień, możliwych stylizacji ciała … Teoria queer oznacza zatem kres złudzenia stabilnych i jednoznacznych … kategorii płci i seksualności.
[QS, str.24]
Co więcej, „Świat szczęśliwy społecznie ma być światem, w którym i kobiety, i mężczyźni określają się w płynny, dynamiczny sposób co do swych seksualnych preferencji.[QS, str.50]” – pisze Ireneusz Krzemiński w rozdziale, którego tytuł („Społeczna historia homoseksualności. Ruch wyzwolenia”) zwraca uwagę na ideologiczny charakter „studiów queer”, podobnie jak słowa Kochanowskiego o potrzebie „politycznego sprzeciwu wobec przemocy powiązanej z wymuszaniem obowiązkowej heteroseksualności” [QS, str. 25] Przejawem owego politycznego sprzeciwu jest współpraca z MEN w celu zastąpienia wychowania do heteroseksualności wychowaniem do homo- i queer-seksualności. Kochanowski nie pozostawia co do tego najmniejszych wątpliwości:
Polityka wiążąca się z wiedzą wypracowywaną w ramach queer studies umożliwia osiągnięcie celu strategicznego: dekonstrukcję i destabilizację kategorii płci i seksualności, a co za tym idzie, destrukcję opartego na tych kategoriach systemu stratyfikacji społecznej, z jego wykluczeniami i jego przemocą. Jest to cel dalekosiężny i o wiele bardziej doniosły niż doraźne sukcesy taktyczne, ale tylko on prowadzić może do uwolnienia naszych ciał i pragnień z opresji normatywnej, co jest zasadniczym przedmiotem zabiegów polityki queer.
[QS, str 9]
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Wybitny genderysta, żyrowany przez swoje środowisko, zaprzecza w ten sposób własnym (a także rządowym) zapewnieniom, że
problematyka gender jeżeli występuje w postaci…zideologizowanej, to tylko pod jednym warunkiem, mianowicie -troski o równość kobiet i mężczyzn w życiu społecznym.
[tvn24.pl, 8.01.2014, program „Kropka nad „i”, dostępny:
http://www.tvn24.pl/kropka-nad-i,3,m/kempa-bestialstwa-w-przedszkolach-krzeminski-to-jakis-wybuch-nonsensu,385890.html czas: 11:40 ].
Równie często słyszymy o wrodzonym charakterze homoseksualizmu oraz daremności wszelkich prób leczenia/zmiany orientacji, które są również formą dyskryminacji i prześladowania. Na ostatniej paradzie równości łopotał ogromny sztandar z napisem „Born this way” (taki się urodziłem). Tymczasem sam Kochanowski pisze w „Queer Studies”:
Nie istnieje nic takiego, jak stabilna płeć czy stabilna seksualność: są to tylko normatywne kategorie przemocy, których zadaniem jest ograniczenie radykalnie zróżnicowanie pragnień, możliwych stylizacji ciała … Teoria queer oznacza zatem kres złudzenia stabilnych i jednoznacznych … kategorii płci i seksualności.
[QS, str.24]
Co więcej, „Świat szczęśliwy społecznie ma być światem, w którym i kobiety, i mężczyźni określają się w płynny, dynamiczny sposób co do swych seksualnych preferencji.[QS, str.50]” – pisze Ireneusz Krzemiński w rozdziale, którego tytuł („Społeczna historia homoseksualności. Ruch wyzwolenia”) zwraca uwagę na ideologiczny charakter „studiów queer”, podobnie jak słowa Kochanowskiego o potrzebie „politycznego sprzeciwu wobec przemocy powiązanej z wymuszaniem obowiązkowej heteroseksualności” [QS, str. 25] Przejawem owego politycznego sprzeciwu jest współpraca z MEN w celu zastąpienia wychowania do heteroseksualności wychowaniem do homo- i queer-seksualności. Kochanowski nie pozostawia co do tego najmniejszych wątpliwości:
Polityka wiążąca się z wiedzą wypracowywaną w ramach queer studies umożliwia osiągnięcie celu strategicznego: dekonstrukcję i destabilizację kategorii płci i seksualności, a co za tym idzie, destrukcję opartego na tych kategoriach systemu stratyfikacji społecznej, z jego wykluczeniami i jego przemocą. Jest to cel dalekosiężny i o wiele bardziej doniosły niż doraźne sukcesy taktyczne, ale tylko on prowadzić może do uwolnienia naszych ciał i pragnień z opresji normatywnej, co jest zasadniczym przedmiotem zabiegów polityki queer.
[QS, str 9]
Strona 2 z 3
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/263559-zaburzenie-seksualnosci-jako-cel-tzw-edukacji-antydyskryminacyjnej?strona=2