„KONIEC BRANŻY MOTORYZACYJNEJ W POLSCE. Kolejne firmy zamykają swoje fabryki samochodowe w Polsce” - pisze na swoim profilu na portalu X była premier, a obecnie europosłanka PiS Beata Szydło.
Tylko w tym tygodniu ogłoszone zostały decyzje o likwidacji pracującej dla Fiata fabryki silników w Bielsku-Białej oraz wielkiej fabryki autobusów Scania w Słupsku. Pod koniec zeszłego roku Volvo zlikwidowało swoją fabrykę autobusów we Wrocławiu. Pracę tracą tysiące osób, a w kłopoty popadają firmy polskich podwykonawców i dostawców
— przypomina.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: „Zielona” polityka UE po motoryzacyjnych trupach. Pierwszą ofiarą – legendarna fabryka samochodów Fiata w Bielsku-Białej
Wszystkie te zakłady radziły sobie bardzo dobrze. Dlaczego znikają? Właściciele nie kryją, że jest to reakcja na wprowadzony przez Unię Europejską zakaz używania pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Od 2035 roku nie będzie możliwe zarejestrowanie w UE pojazdu z silnikiem spalinowym. Z punktu widzenia korporacji motoryzacyjnych, to bardzo mało czasu. Dlatego już zabrały się za „porządki”
— zwraca uwagę Beata Szydło.
Konsekwencje decyzji eurokratów
Była premier wskazuje, jakie konsekwencje będą miały decyzje podejmowane w Brukseli.
Dla Polski (ale też innych europejskich krajów) „porządki” oznaczają likwidację kolejnych fabryk, masowe zwolnienia, upadki firm powiązanych z przemysłem motoryzacyjnym. Owszem, niektóre korporacje obiecują szybkie przestawienie się na produkcję pojazdów elektrycznych, ale - jak na razie - pozostaje to zwykle w sferze planów. Zresztą już teraz staje się jasne, że masowa produkcja elektryków w UE może się nigdy nie rozpocząć - bo już teraz Unia gwałtownie traci konkurencyjność wobec innych światowych potęg gospodarczych
— zauważyła Szydło.
Branża motoryzacyjna nie będzie jedyną, którą czeka w najbliższym czasie załamanie. Brukseli poprzez swoją szaleńczą politykę przyspieszonej transformacji energetycznej „udało się” doprowadzić do postępującego kryzysu europejskiego przemysłu. Unia Europejska na własne życzenie zmienia się w skansen
— podkreśla była premier.
gah/X
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/677242-beata-szydlo-to-koniec-branzy-motoryzacyjnej-w-polsce