Kurski mówi też o realizowanych serialach o Żołnierzach Wyklętych, a także „żeńskiej wersji Czasu Honoru” („Morowe panny” - od wiosny przyszłego roku).
Kilka innych seriali się przygotowuje, mam pomysł, by polski serial familijny był emitowany codziennie, od poniedziałku do piątku, przed „Wiadomościami”
— dodawał.
11:50. Jacek Kurski komentuje pomysł „opcji zero” w Telewizji Polskiej.
Nie byłem inicjatorem opcji zerowej, odnosiłem się tylko do tego, co pan mówił jako minister. Jestem człowiekiem Solidarności, nie jest moim celem opcja zerowa. Ale gdyby była, to nie obraziłbym się i zastosował je do kadry kierowniczej…
Czabański: Podobnie jak z pieniędzmi. Przyjąłby je Pan…
11:45. Czabański mówi o dyskomforcie, który powstaje, gdy patrzy się na nowe propozycje TVP - zwłaszcza w głównych kanałach.
Robi to takie wrażenie, jakby stare hity trzymały oglądalność Telewizji, a nowe propozycje nie spełniają oczekiwań. Są albo na niskim poziomie, albo rozmijają się z gustami w tym paśmie i tej porze… Sam pan powiedział, że sprawa rozegra się w treściach proponowanych…
— mówi szef Rady Mediów Narodowych.
Kurski odpowiada:
Przed panem siedzi prezes TVP, a nie św. Mikołaj… (…) Żeby wykreować nowy kontent, który znajdzie uznanie widzów, potrzeba czasu, spokoju, pieniędzy. Moja polityka polega na tym, by podtrzymywać formaty, które „żrą” i wykreować system, który pozwoli wykreować wewnętrzne produkcje
— ocenił.
Pieniędzy jeszcze nie mam… Mamy pomysły, umiejętności, zmieniony system kreacji produkcji
— dodawał.
11:40. Ostatnia tura pytań. Krzysztof Czabański cytuje deklaracje składane przez Kurskiego na początku kadencji.
Już w styczniu wiedział Pan, jaka jest sytuacja finansowa w Telewizji. O tym Pan obszernie mówił - pytanie, jakie podjął Pan działania od stycznia, które miały naprawić telewizję od środka. Bo pewne zapowiedzi były w przestrzeni publicznej, ale z tego, co wiem - struktura organizacyjna Telewizji nie uległa zmianie. Zmiany są w ciągłym planowaniu…
Mówił Pan swojego czasu o „opcji zero”, ale o tym przestał Pan mówić… Czy mógłby Pan porozmawiać o działaniach naprawczych, a później przeszlibyśmy do propozycji programowych…
W odpowiedzi Jacek Kurski wskazuje na odbudowę infrastruktury nadawczej i przywróceniu sygnału w wiele obszarów kraju.
Wspomniałem również o konsolidacji, niezwykle ważnej, online i VOD. Przyszłość Telewizji rozstrzygnie się w Internecie i nie może nam schodzić z oczu. Inwestujemy w lepsze serwery, platformy, konsolidujemy kontent
— tłumaczył.
11:30. Jacek Kurski odpowiada w sprawie wpływów z reklam:
Telewizja jest bardzo wrażliwa na bodźce zewnętrzne - przez wiele miesięcy udawało się skutecznie zadawać kłam twierdzeniom o spadającej oglądalności właśnie za pośrednictwem reklamy. Pomimo wykazywanych spadków wpływy z reklam wynosiły ponad 100 proc. planu - 100,8. Rynek sam nie dawał wiary w rzekomy spadek oglądalności TVP i wyceniał nasze reklamy w sposób, który gwarantował wypełnienie założonego planu.
Spadek we wrześniu w TVP 1 jest po wzmożeniu związanym z Igrzyskami i imprezami sportowymi. W październiku nastąpi odbicie. Z drugiej strony w TVP1 był cały szereg imprez tożsamościowych - jak choćby rocznice Sierpnia, wojny, 17 września, kilku innych wydarzeń. Ale nie będę ukrywał, że pewien niepokój na rynku wprowadziło zamieszanie - decyzja 2 sierpnia, czyli pewien rodzaj destabilizacji w dziedzinie kierownictwa TVP. Rynek reklam jest czuły na te sygnały
— zaznaczył.
11:22. Juliusz Braun (reprezentant PO w RMN) dopytuje w pakiecie swoich pytań o „skuteczność programu informacyjnych” - zdaniem Brauna chodzi bardziej o rzetelność, a nie skuteczność propagandy.
Czy nie myli Pan informacji z propagandą?
— dopytuje.
Inne z pytań dotyczy budżetu TVP 1 - w ocenie Brauna spadek wpływów z reklam do TVP, przy wzroście całego rynku, to „katastrofalny obraz”. Kurski odpowiada danymi, że to TVP 2 ma wzrost reklam.
Braun pyta również o dymisje dyrektorów w TVP, których powołał sam Kurski - już jako prezes Telewizji. Reprezentant PO w RMN prosi także o liczbę zatrudnionych w Telewizji w porównaniu do 31 grudnia ub.r.
11:17. Joanna Lichocka o to, które z pomysłów Jacka Kurskiego przyniosą sukces. Kurski wskazuje na programy „Hit, hit, hurra!”, „Kochanie, uratujmy nasze dziecko” oraz „Ale ciacho”.
11:12. Lichocka pyta, dlaczego premiery Teatru Telewizji zostały przesunięte na późniejszą porę - kosztem teleturnieju. Kurski odpowiada:
Dlatego, pani poseł, że z badań, jakie przeprowadziła TVP, wynikało, że widz Teatru Telewizji: lepiej wykształcony, inteligencja - ich prime time zaczyna się później niż szerokiego widza. Krótko mówiąc, dostępność sztuki teatralnej rozpoczynającej się o 21:20 jest większa niż tej o 20:20
— ocenia.
Posłanka PiS dopytuje o kiepską oglądalność wspomnianego teleturnieju i sukces, który miała przynieść zmiana godziny emisji Teatru Telewizji:
Aby odnieść sukces, trzeba czasu, pieniędzy i spokoju. Jaki miałem spokój i pieniądze, to pani najlepiej wie
— dodaje Kurski.
11:10. Joanna Lichocka pyta Jacka Kurskiego o jego aktywność - w roli prezesa TVP - w promowaniu kultury. Kurski wskazuje na TVP Kulturę i Mateusza Matyszkowicza.
Udało się wygenerować co najmniej sześć nowych formatów: programy Kłopotowskiego, Orbitowskiego, Pegaz, „Tanie dranie”… Mamy wzrost oglądalności w TVP Kultura. Co najbardziej zaostrzyło? Chyba „Tanie dranie” i „Chuligan literacki”
— odpowiada Kurski.
Dopowiada też o premierach Teatru TVP - wspomina o premierach na żywo, emitowanych prosto z teatru.
11:05. Jacek Kurski na pytanie o preferowaną formę zatrudnienia w TVP, mówi o systemowym zwiększaniu liczby etatów - kosztem umów czasowych i ”śmieciówek”.
Gdy będziemy mieli pełne finansowanie z abonamentu, moim zadaniem będzie wprowadzanie umów na etat
— zaznaczył.
Joanna Lichocka dopytuje, dlaczego już teraz Kurski nie zrobił nic w tej sprawie.
Zrobiłem - tam, gdzie budżet jednostki pozwala na zatrudnienie, jestem zwolennikiem zatrudniania
— tłumaczy.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Kurski mówi też o realizowanych serialach o Żołnierzach Wyklętych, a także „żeńskiej wersji Czasu Honoru” („Morowe panny” - od wiosny przyszłego roku).
Kilka innych seriali się przygotowuje, mam pomysł, by polski serial familijny był emitowany codziennie, od poniedziałku do piątku, przed „Wiadomościami”
— dodawał.
11:50. Jacek Kurski komentuje pomysł „opcji zero” w Telewizji Polskiej.
Nie byłem inicjatorem opcji zerowej, odnosiłem się tylko do tego, co pan mówił jako minister. Jestem człowiekiem Solidarności, nie jest moim celem opcja zerowa. Ale gdyby była, to nie obraziłbym się i zastosował je do kadry kierowniczej…
Czabański: Podobnie jak z pieniędzmi. Przyjąłby je Pan…
11:45. Czabański mówi o dyskomforcie, który powstaje, gdy patrzy się na nowe propozycje TVP - zwłaszcza w głównych kanałach.
Robi to takie wrażenie, jakby stare hity trzymały oglądalność Telewizji, a nowe propozycje nie spełniają oczekiwań. Są albo na niskim poziomie, albo rozmijają się z gustami w tym paśmie i tej porze… Sam pan powiedział, że sprawa rozegra się w treściach proponowanych…
— mówi szef Rady Mediów Narodowych.
Kurski odpowiada:
Przed panem siedzi prezes TVP, a nie św. Mikołaj… (…) Żeby wykreować nowy kontent, który znajdzie uznanie widzów, potrzeba czasu, spokoju, pieniędzy. Moja polityka polega na tym, by podtrzymywać formaty, które „żrą” i wykreować system, który pozwoli wykreować wewnętrzne produkcje
— ocenił.
Pieniędzy jeszcze nie mam… Mamy pomysły, umiejętności, zmieniony system kreacji produkcji
— dodawał.
11:40. Ostatnia tura pytań. Krzysztof Czabański cytuje deklaracje składane przez Kurskiego na początku kadencji.
Już w styczniu wiedział Pan, jaka jest sytuacja finansowa w Telewizji. O tym Pan obszernie mówił - pytanie, jakie podjął Pan działania od stycznia, które miały naprawić telewizję od środka. Bo pewne zapowiedzi były w przestrzeni publicznej, ale z tego, co wiem - struktura organizacyjna Telewizji nie uległa zmianie. Zmiany są w ciągłym planowaniu…
Mówił Pan swojego czasu o „opcji zero”, ale o tym przestał Pan mówić… Czy mógłby Pan porozmawiać o działaniach naprawczych, a później przeszlibyśmy do propozycji programowych…
W odpowiedzi Jacek Kurski wskazuje na odbudowę infrastruktury nadawczej i przywróceniu sygnału w wiele obszarów kraju.
Wspomniałem również o konsolidacji, niezwykle ważnej, online i VOD. Przyszłość Telewizji rozstrzygnie się w Internecie i nie może nam schodzić z oczu. Inwestujemy w lepsze serwery, platformy, konsolidujemy kontent
— tłumaczył.
11:30. Jacek Kurski odpowiada w sprawie wpływów z reklam:
Telewizja jest bardzo wrażliwa na bodźce zewnętrzne - przez wiele miesięcy udawało się skutecznie zadawać kłam twierdzeniom o spadającej oglądalności właśnie za pośrednictwem reklamy. Pomimo wykazywanych spadków wpływy z reklam wynosiły ponad 100 proc. planu - 100,8. Rynek sam nie dawał wiary w rzekomy spadek oglądalności TVP i wyceniał nasze reklamy w sposób, który gwarantował wypełnienie założonego planu.
Spadek we wrześniu w TVP 1 jest po wzmożeniu związanym z Igrzyskami i imprezami sportowymi. W październiku nastąpi odbicie. Z drugiej strony w TVP1 był cały szereg imprez tożsamościowych - jak choćby rocznice Sierpnia, wojny, 17 września, kilku innych wydarzeń. Ale nie będę ukrywał, że pewien niepokój na rynku wprowadziło zamieszanie - decyzja 2 sierpnia, czyli pewien rodzaj destabilizacji w dziedzinie kierownictwa TVP. Rynek reklam jest czuły na te sygnały
— zaznaczył.
11:22. Juliusz Braun (reprezentant PO w RMN) dopytuje w pakiecie swoich pytań o „skuteczność programu informacyjnych” - zdaniem Brauna chodzi bardziej o rzetelność, a nie skuteczność propagandy.
Czy nie myli Pan informacji z propagandą?
— dopytuje.
Inne z pytań dotyczy budżetu TVP 1 - w ocenie Brauna spadek wpływów z reklam do TVP, przy wzroście całego rynku, to „katastrofalny obraz”. Kurski odpowiada danymi, że to TVP 2 ma wzrost reklam.
Braun pyta również o dymisje dyrektorów w TVP, których powołał sam Kurski - już jako prezes Telewizji. Reprezentant PO w RMN prosi także o liczbę zatrudnionych w Telewizji w porównaniu do 31 grudnia ub.r.
11:17. Joanna Lichocka o to, które z pomysłów Jacka Kurskiego przyniosą sukces. Kurski wskazuje na programy „Hit, hit, hurra!”, „Kochanie, uratujmy nasze dziecko” oraz „Ale ciacho”.
11:12. Lichocka pyta, dlaczego premiery Teatru Telewizji zostały przesunięte na późniejszą porę - kosztem teleturnieju. Kurski odpowiada:
Dlatego, pani poseł, że z badań, jakie przeprowadziła TVP, wynikało, że widz Teatru Telewizji: lepiej wykształcony, inteligencja - ich prime time zaczyna się później niż szerokiego widza. Krótko mówiąc, dostępność sztuki teatralnej rozpoczynającej się o 21:20 jest większa niż tej o 20:20
— ocenia.
Posłanka PiS dopytuje o kiepską oglądalność wspomnianego teleturnieju i sukces, który miała przynieść zmiana godziny emisji Teatru Telewizji:
Aby odnieść sukces, trzeba czasu, pieniędzy i spokoju. Jaki miałem spokój i pieniądze, to pani najlepiej wie
— dodaje Kurski.
11:10. Joanna Lichocka pyta Jacka Kurskiego o jego aktywność - w roli prezesa TVP - w promowaniu kultury. Kurski wskazuje na TVP Kulturę i Mateusza Matyszkowicza.
Udało się wygenerować co najmniej sześć nowych formatów: programy Kłopotowskiego, Orbitowskiego, Pegaz, „Tanie dranie”… Mamy wzrost oglądalności w TVP Kultura. Co najbardziej zaostrzyło? Chyba „Tanie dranie” i „Chuligan literacki”
— odpowiada Kurski.
Dopowiada też o premierach Teatru TVP - wspomina o premierach na żywo, emitowanych prosto z teatru.
11:05. Jacek Kurski na pytanie o preferowaną formę zatrudnienia w TVP, mówi o systemowym zwiększaniu liczby etatów - kosztem umów czasowych i ”śmieciówek”.
Gdy będziemy mieli pełne finansowanie z abonamentu, moim zadaniem będzie wprowadzanie umów na etat
— zaznaczył.
Joanna Lichocka dopytuje, dlaczego już teraz Kurski nie zrobił nic w tej sprawie.
Zrobiłem - tam, gdzie budżet jednostki pozwala na zatrudnienie, jestem zwolennikiem zatrudniania
— tłumaczy.
Strona 4 z 6
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/311095-ruszaja-przesluchania-kandydatow-na-prezesa-tvp-na-pierwszy-ogien-jacek-kurski?strona=4
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.