Klub Kukiz‘15 złożył w Sejmie jako własny obywatelski projekt nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, który dotyczy waloryzacji stawek za wykorzystanie pojazdu prywatnego do celów służbowych tzw. kilometrówek
— poinformował w piątek poseł Maciej Masłowski.
Celem obywatelskiego projektu jest wprowadzenie „urealnionych” stawek za jeden kilometr przebiegu prywatnych pojazdów wykorzystywanych do celów służbowych tzw. kilometrówek, tak by – jak tłumaczą autorzy inicjatywy - pozwalały one na pokrycie rzeczywistych kosztów eksploatacji pojazdu ponoszonych przez pracownika.
Projekt zakłada też wprowadzenie mechanizmu zapewniającego coroczną waloryzację tych stawek w oparciu o prognozowane zmiany średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Inicjatorzy zmian w ustawie o transporcie drogowym są w większości pracownikami Poczty Polskiej S.A.
Masłowski podkreślił na piątkowym briefingu prasowym w Sejmie, że stawki za wykorzystanie prywatnych pojazdów do celów służbowych nie zmieniły się od 2007 roku, podczas gdy - zaznaczył - koszty eksploatacji pojazdów wzrosły w tym czasie.
Pełnomocnik Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej Robert Czyż zaznaczył, że według obecnych stawek największy pracodawca w Polsce - Poczta polska S.A.- płaci listonoszowi 14 gr za każdy kilometr przejechany prywatnym pojazdem po rejonie, w którym roznosi on przesyłki. Jak mówił, daje to 14 zł za każde 100 km.
Średniej klasy motorower spala około 3 litrów paliwa, czyli te pieniądze nie wystarczają nawet na pokrycie kosztów paliwa, a co dopiero mówić o pozostałych kosztach eksploatacji
— argumentował Czyż.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Klub Kukiz‘15 złożył w Sejmie jako własny obywatelski projekt nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, który dotyczy waloryzacji stawek za wykorzystanie pojazdu prywatnego do celów służbowych tzw. kilometrówek
— poinformował w piątek poseł Maciej Masłowski.
Celem obywatelskiego projektu jest wprowadzenie „urealnionych” stawek za jeden kilometr przebiegu prywatnych pojazdów wykorzystywanych do celów służbowych tzw. kilometrówek, tak by – jak tłumaczą autorzy inicjatywy - pozwalały one na pokrycie rzeczywistych kosztów eksploatacji pojazdu ponoszonych przez pracownika.
Projekt zakłada też wprowadzenie mechanizmu zapewniającego coroczną waloryzację tych stawek w oparciu o prognozowane zmiany średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Inicjatorzy zmian w ustawie o transporcie drogowym są w większości pracownikami Poczty Polskiej S.A.
Masłowski podkreślił na piątkowym briefingu prasowym w Sejmie, że stawki za wykorzystanie prywatnych pojazdów do celów służbowych nie zmieniły się od 2007 roku, podczas gdy - zaznaczył - koszty eksploatacji pojazdów wzrosły w tym czasie.
Pełnomocnik Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej Robert Czyż zaznaczył, że według obecnych stawek największy pracodawca w Polsce - Poczta polska S.A.- płaci listonoszowi 14 gr za każdy kilometr przejechany prywatnym pojazdem po rejonie, w którym roznosi on przesyłki. Jak mówił, daje to 14 zł za każde 100 km.
Średniej klasy motorower spala około 3 litrów paliwa, czyli te pieniądze nie wystarczają nawet na pokrycie kosztów paliwa, a co dopiero mówić o pozostałych kosztach eksploatacji
— argumentował Czyż.
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/301808-kukiz15-zlozyl-w-sejmie-projekt-nowelizacji-ustawy-o-transporcie-drogowym-dotyczy-waloryzacji-kilometrowek