Polskie stocznie podpisały w Szczecinie podczas 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego list intencyjny, z którego wynika, że polskie stocznie mają wybudować dwa promy pasażersko-samochodowe dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, pierwszy prom ma być gotowy w 2019 r.
List intencyjny podpisali uczestnicy przyszłego konsorcjum, które ma zbudować promy: Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego SA, Stocznia Remontowa „NAUTA” SA, Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA oraz Szczeciński Park Przemysłowy Sp. z o.o., działający na terenach po byłej stoczni w Szczecinie. List podpisały także Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz PKO Bank Polski SA, które mają finansować budowę statków.
CZYTAJ TAKŻE: Premier Szydło na Kongresie Morskim: Będą kolejne projekty wspierające przemysł stoczniowy i żeglugę śródlądową
Konsorcjum ma powstać po wejściu w życie ustawy o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych, co według jej projektu ma nastąpić 1 stycznia 2017 r.
Polski przemysł morski to są już konkretne działania. To jest dowód na to, że jeżeli jest dobry program, są ludzie, którzy z determinacją podejmują działania, to bardzo szybko można osiągnąć te cele, które się zakłada
— powiedziała w Szczecinie premier Beata Szydło. Jak podkreśliła, dla rządu jednym z priorytetów jest „odbudowa polskiego przemysłu, reindustrializacja i budowanie polskiej marki”.
Podpisujemy list intencyjny, bo wstępna ocena jest taka, że ten projekt jest dobry dla polskich stoczni, jest dobry dla polskich przedsiębiorstw, które będą ten prom użytkowały
— powiedział PAP prezes PKO Bank Polski Zbigniew Jagiełło.
Polski Fundusz Rozwoju w komunikacie poinformował, że inwestycja wzmocni konkurencyjność Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, wesprze rozwój polskich stoczni a także „bardzo dobrze” wpisuje się w Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Polskie stocznie podpisały w Szczecinie podczas 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego list intencyjny, z którego wynika, że polskie stocznie mają wybudować dwa promy pasażersko-samochodowe dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, pierwszy prom ma być gotowy w 2019 r.
List intencyjny podpisali uczestnicy przyszłego konsorcjum, które ma zbudować promy: Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego SA, Stocznia Remontowa „NAUTA” SA, Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA oraz Szczeciński Park Przemysłowy Sp. z o.o., działający na terenach po byłej stoczni w Szczecinie. List podpisały także Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz PKO Bank Polski SA, które mają finansować budowę statków.
CZYTAJ TAKŻE: Premier Szydło na Kongresie Morskim: Będą kolejne projekty wspierające przemysł stoczniowy i żeglugę śródlądową
Konsorcjum ma powstać po wejściu w życie ustawy o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych, co według jej projektu ma nastąpić 1 stycznia 2017 r.
Polski przemysł morski to są już konkretne działania. To jest dowód na to, że jeżeli jest dobry program, są ludzie, którzy z determinacją podejmują działania, to bardzo szybko można osiągnąć te cele, które się zakłada
— powiedziała w Szczecinie premier Beata Szydło. Jak podkreśliła, dla rządu jednym z priorytetów jest „odbudowa polskiego przemysłu, reindustrializacja i budowanie polskiej marki”.
Podpisujemy list intencyjny, bo wstępna ocena jest taka, że ten projekt jest dobry dla polskich stoczni, jest dobry dla polskich przedsiębiorstw, które będą ten prom użytkowały
— powiedział PAP prezes PKO Bank Polski Zbigniew Jagiełło.
Polski Fundusz Rozwoju w komunikacie poinformował, że inwestycja wzmocni konkurencyjność Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, wesprze rozwój polskich stoczni a także „bardzo dobrze” wpisuje się w Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/296001-polskie-stocznie-wybuduja-promy-dla-polskiej-zeglugi-baltyckiej-list-intencyjny-podpisany