Osiem lat destrukcji wartości chrześcijańskich i państwa prawa przez rządy Platformy! ANALIZA

fot. PAP/Jacek Turczyk
fot. PAP/Jacek Turczyk

„Dosypywanie” głosów może być dosłowne, ale też jest wiele innych sposobów, których konsekwencją jest „cudowne” zwiększenie frekwencji.

Mocnymi poszlakami wskazującymi na stosowanie tego sposobu fałszowania wyników wyborów jest zwiększenie frekwencji w wyborach powiązane z wygraną partii (kandydata) „okrągłostołowego” (SLD, PO):

W wyborach parlamentarnych w III RP, tylko dwukrotnie odnotowano frekwencję powyżej 50 %: W 1993 r., gdy wygrały partie ancien regime’u SLD i PSL, a towarzyszył temu skok frekwencji aż o 9 punktów procentowych – do ponad 52 %. Podobnie przy wygranej - według PKW- PO w 2007 – skok frekwencji wyniósł ponad 13 pkt. proc. osiągając prawie 54 %. Podobna koincydencja zjawisk wystąpiła przy wygranej A. Kwaśniewskiego w 1995 r. – rekordowa frekwencja w III RP – prawie 65 %. Zwyżka frekwencji o ponad 5 pkt. proc. widoczna jest też w związku z wygraną B. Komorowskiego, w I turze wyborów , kiedy to frekwencja według PKW wyniosła prawie 55 % i była wyższa niż w 2005 r. o ponad 5 pkt. proc.

Wiele poszlak wskazuje na to, ze cudowny wzrost frekwencji w wielkich miastach, również nie jest procesem spontanicznym żywiołowym. Dlatego właśnie tam, w wielkich miastach konieczna jest szczególna kontrola uczciwości wyborów w OKW, oraz agregacja wyników z obwodów (OKW) na poziom miasta lub dzielnicy, ewentualnie okręgu do Senatu, czy okręgu sejmowego, tak by ustalić czy mandaty przydzielane są w nim prawidłowo. Bo to jeszcze jedna możliwość fałszerstw. Pamiętajmy, że wielkie miasta to największe zbiorniki komunistycznej nomenklatury i resortowych dzieci, w których jest najwięcej urzędników – głównej bazy elektoralnej okrągłostołowych partii.

Czytaj dalej na następnej stronie

Z pewnością konieczne będzie stworzenie od podstaw nowego Kodeksu Wyborczego, tak by spełnił on międzynarodowe normy demokratyczne i zapewniał transparentność i uczciwość wyborów.

Dziś natomiast należy skoncentrować się na demokratycznej kontroli nadchodzących wyborów parlamentarnych , do tego konieczne jest aby PiS miał w każdej powszechnej OKW swojego członka – jest to możliwe ponieważ zarejestrowano tylko 8 komitetów ogólnopolskich przez PiS – oraz wydelegował mężów zaufania do wszystkich OKW. Ci ostatni choć mają mniejsze uprawnienia - od członków komisji - są jednak ważni, ponieważ w komisjach większość posiadać będą „zaprzyjaźnione” z PO partie.

Warto zaangażować się w kontrolę uczciwości wyborów, bo pokazał Andrzej Duda że zwyciężać można! Warto walczyć o to zwycięstwo , by wyrwać Polskę z ośmioletnich niszczących Polskę rządów. Dziś do tego potrzebna jest nie tylko rzetelna praca struktur PiS ale również dziesiątków tysięcy bezpartyjnych obywateli zdeterminowanych w dopilnowaniu tego , by wybory parlamentarne 25 października  br. były uczciwe i transparentne, a wyniki oddawały prawdziwą wolę wyborców.

Włodzimierz Petroff


Autor jest absolwentem Instytutu Socjologii UW. Ukończył studia doktoranckie w Szkole Nauk Społecznych PAN. Jest autorem kilkunastu artykułów naukowych , opublikował kilkadziesiąt artykułów w prasie polskiej i zagranicznej (m.in. Arcana, Tygodnik Solidarność, Demokratsia ,Uncaptive Minds, Rzeczpospolita. Jest autorem ponad dwustu analiz i ekspertyz m.in. dla Sejmu i Senatu, Trybunału Konstytucyjnego, Ministerstw , posłów i klubów parlamentarnych i fundacji zagranicznych. Wykładał na UW (Systemy partyjne państw postkomunistycznych).

Głównymi tematami zainteresowania autora to : Teraźniejszość i historia społeczeństw Europy Środkowo –Wschodniej (Międzymorza) , systemy partyjne postkomunistycznej Europy, rola religii i świadomości narodowej w regionie, systemy wyborcze , finansowanie partii politycznych , lustracja i dekomunizacją , analiza treści mediów, metodologia i wiarygodność sondaży , analiza ważnych kwestii społeczno – politycznych w głosowaniach klubów parlamentarnych.

Był ekspertem KP PiS od 2001 r., autorem analiz dla śp. Lecha Kaczyńskiego ( od 2000 r. – Ministra sprawiedliwości, Prezydenta Warszawy i Prezydenta RP), oraz dla senatora i Marszałka Senatu RP śp. Zbigniewa Romaszewskiego. Był doradcą Marszałka Sejmu Marka Jurka w V kadencji Sejmu RP, oraz ekspertem komisji Sejmu i Senatu RP.

« poprzednia strona
1 ... 67

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.