Piotr Nisztor jest w ostatnich dniach „bohaterem” dużej części mediów. Jedni widzą w nim niezależnego dziennikarza śledczego, który odsłonił mechanizmy władzy III RP, inni doszukują się w jego działalności drugiego dna i pytają o powiązania Nisztora z politykami Polskiego Stronnictwa Ludowego.

CZYTAJ WIĘCEJ: Czy to politycy PSL są mocodawcami dziennikarza Piotra Nisztora, który przyniósł słynne taśmy do „Wprost”? Szykuje się trzęsienie ziemi w polskiej polityce

Szerzej o postawie i działaniach Nisztora piszemy również na łamach tygodnika „wSieci”.

CZYTAJ WIĘCEJ: „wSieci”: Kim tak naprawdę jest Piotr Nisztor? Czy możliwe że tajnym współpracownikiem CBA?

My przypominamy działalność Piotra Nisztora w tygodniku „7 dni Puls Tygodnia”, który ukazywał się przez kilka miesięcy od września 2013 roku, a którym przez kwartał kierował właśnie Nisztor.

Chcemy przekonać czytelników, że jesteśmy ciekawsi, lepsi i atrakcyjniejsi od “Angory”. Dotychczas nikt nie miał odwagi podjąć tej walki

— mówił wówczas.

Pismo nie zrealizowało jednak swoich celów. Po pół roku zniknęło z rynku i choć wydawca nie ujawniał wyników sprzedaży, to nie jest tajemnicą, że chodziło właśnie o brak sukcesu rynkowego. Choć, co może zastanawiać, sukces reklamowy osiągnęło.

W grudniu 2013 roku, tuż przed zmianą redaktora naczelnego (Nisztora zastąpił Maciej Jankowski) zapytanie poselskie w sprawie tygodnika złożył poseł Solidarnej Polski Józef Rojek. Chodziło o odpowiedź na pytanie dotyczące sum pieniędzy, jakie wydały spółki Skarbu Państwa, a zwłaszcza firmy Węglokoks, na reklamy w „7 dni Puls Tygodnia”.

Prokurentami spółki Elektrix wg mojej wiedzy są K. K. oraz syn właściciela M. W. Prokurenci ci są jednocześnie właścicielami spółki wydawniczej Press Media Enterpise sp. z o.o. oraz zasiadają w radzie nadzorczej tej spółki. Spółka ta wydaje gazetę tygodnik pt:,,7 Dni Puls Tygodnia˝ oraz o tej samej nazwie uruchomili portal internetowy. Blogerami są tam znani posłowie z PSL i PiS oraz poseł z Twojego Ruchu, ale lansowanym politykiem w tej gazecie jest poseł Jan Bury, przyjaciel pana premiera. Spółka zaczęła działać na rynku wydawniczym od września 2013 r., wydając w tym miesiącu pierwszy tygodnik. I co się okazuje, że gazeta ta ma bardzo dużo reklam od spółek związanych z Skarbem Państwa, szczególnie dużo reklam ukazuje się państwowej spółki Węglokoks. Mieszkańcy Radomia i okolic wprost wskazują, że spółka Elektrix jest uprzywilejowaną spółką, ponieważ wspiera tę spółkę i prezesa W. były wiceminister Skarbu Państwa Jan Bury, obecnie szef KP PSL, i to może być związane z zatwierdzeniem na bardzo korzystnych warunkach taryfy dystrybucyjnej energii dla spółki Elektrix przez URE

— alarmował Rojek.

Dziś pytany przez nas o tamto zapytanie, poseł Solidarnej Polski (dziś członek klubu Sprawiedliwa Polska) przyznaje, że niepokoił go fakt inwestycji spółek Skarbu Państwa w nowy tygodnik.

Takich zapytań i interpelacji zadaję wiele. Interesuje mnie, dlaczego spółki Skarbu Państwa reklamują się akurat w tym, a nie innym tytule prasowym. W przypadku tygodnika kierowanego przez Piotra Nisztora było to o tyle dziwne, że było to nowe pismo, a reklamowanie się w tytule niezbadanym przez medioznawców, ani „niesprawdzonym” przez rynek, było co najmniej ryzykowne

— mówi Rojek.

Przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki zwlekali z odpowiedzią, poprosili też o przedłużenie ustawowego terminu w tej sprawie. Wreszcie po niemal miesiącu udało się uzyskać odpowiedź. Udzielił jej ważny polityk Platformy Obywatelskiej Tomasz Tomczykiewicz i była ona, delikatnie mówiąc, zdawkowa.

Szef śląskich struktur Platformy i sekretarz stanu w resorcie gospodarki odpisał:

Zarząd, podejmując decyzję o przeprowadzeniu kampanii wizerunkowej Grupy Kapitałowej WĘGLOKOKS SA, w 4 wybranych wydaniach pisma i na portalu w okresie X-XII 2013 r. kierował się w szczególności interesem spółki. Jest to zgodne z założeniami strategii marketingowej. (…) Z uwagi na zawartą w umowie klauzulę poufności nie jest możliwe udzielenie informacji na temat wydatków poniesionych przez WĘGLOKOKS SA na reklamę w gazecie ˝7 Dni Puls Tygodnia˝

— przekonywał Tomczykiewicz.

Dlaczego wydatki reklamowe spółki Skarbu Państwa, firmy z definicji przejrzystej dla opinii publicznej, zostały objęte klauzulą poufności? Ile naprawdę spółka Węglokoks „zainwestowała” w niedochodowy tygodnik Piotra Nisztora?

Mamy nadzieję, że spółka Węglokoks odpowie na nasze pytania.

svit

————————————————————————————————-

Zapraszamy do lektury najnowszego numeru tygodnika „wSieci”!

Tygodnik dostępny jest w formatach EPUB, MOBI i PDF, które dopasowują się do urządzeń takich jak telefony, tablety i czytniki e-booków. Szczegóły na http://www.wsieci.pl/e-wydanie.html