Połączenie taniej sensacji, przecieków z rozmaitych służb i skrajnie lewicowej felietonistyki nie służy najwyraźniej tygodnikowi "Wprost". Jak pokazują dane sprzedażowe pismo systematycznie traci czytelników. Sięga po nie coraz mniej ludzi. Np. w październiku "Wprost" zanotował średnią sprzedaż na poziomie 53 tys. egzemplarzy - to wynik gorszy w porównaniu z zeszłym rokiem o ponad 23 procent i jeden z najniższych wśród tygodników opinii. Dla porównania - "w Sieci" sprzedawało w tym miesiącu niemal 90 tys. egzemplarzy w każdym tygodniu.
Niestety, normalne mechanizmy rynkowe są w Polsce poważnie zaburzone przez system transferu publicznych pieniędzy do tytułów zaprzyjaźnionych z władzą. No bo czy sytuację w której kosztowne reklamy zamieszczają w tym tygodniku np. Lasy Państwowe można uznać za normalną? Równo tok temu opisywaliśmy na portalu wPolityce.pl takie oto kuriozum:
Tak tak, to reklama wyprawy do lasów. Z naszych, publicznych pieniędzy opłacona!
Niestety, proceder jest kontynuowany. Także w styczniu 2014 roku Lasy Państwowe uszczęśliwiły tygodnik "Wprost" podobną reklamą.
Tym razem dowiadujemy się z niej, że "lasy pokrywają blisko 1/3 obszaru Polski", "drewno to materiał odnawialny", "las jest świetnym miejscem do wypoczynku i rekreacji" itp. Czyli czytanka dla drugiej klasy szkoły podstawowej. I znów my, podatnicy, za te zabawy płacimy. W końcu publikująca obok skrajnie lewicowa działaczka Magdalena Środa zasługuje na godziwe wynagrodzenie!
Ponawiamy więc nasze pytanie: co jeszcze władza może zrobić dla swoich mediów? Pytanie pilne i na czasie bo robi już bardzo, bardzo dużo!
Czy nie prościej by było oficjalnie przejść na utrzymanie rządu i PO? Kto się reklamuje w "Wyborczej" i dlaczego za nasze pieniądze?
Władze stolicy i "zaprzyjaźnione media". Za emisję spotu „Zakochaj się w Warszawie na Święta” TVN wziął od ratusza 600 000 zł!
-----------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------
Zachęcamy do kupna siódmego numeru miesięcznika "W Sieci Historii" z nowym dodatkiem!
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/182609-ponawiamy-nasze-pytanie-co-jeszcze-wladza-moze-zrobic-dla-swoich-mediow-bo-robi-duzo-we-wprost-znow-reklama-wycieczek-do-lasu-za-publiczne-pieniadze