Czy pomysł na wprowadzenie opłat za treść dziennika "The New York Times" działa? Pierwsze wyniki optymistyczne

Kilka miesięcy temu dziennik "The New York Times" wprowadził skomplikowany, wielopoziomowy system opłat za treść w internecie niewielu komentatorów wróżyło temu posunięciu sukces. Teraz jednak pojawiają się pierwsze informacje, że ten system może jednak działać.

Nowojorski dziennik nie zamknął treści tak drastycznie jak na przykład "The Time/Sunday Times" w Wielkiej Brytanii. 20 tekstów jest dostępnych przez miesiąc za darmo, a odnośniki z social media i wyszukiwarek nie wliczają się do tego limitu. Ale i tak system był krytykowany jako "zbyt skomplikowany". Sceptycy twierdzili również, że nie przyniesie finansowego sukcesu, a odpływ czytelników będzie nie do odrobienia.

Tymczasem pojawiają się pierwsze informacje, że system może jednak działać. Po pierwsze, jest już ponad 100,000 subskrybentów wersji internetowej. Po drugie, zwiększa się ilość czytelników wersji papierowej - coraz więcej osób wykupuje prenumeratę NYT, we wszystkich wersjach. To niezwykle ciekawe jak na obecny  rynek prasy zjawisko. Również utrata ilości czytelników w internecie nie jest drastyczna.

Oczywiście jeszcze za wcześnie by mówić o pełnym sukcesie tego rozwiązania. Ale przecieki z redakcji NYT dają przynajmniej cień szansy, że jakaś forma odpłatności za treść w internecie się sprawdza.

Źródło: Business Insider

 

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych