"Gazeta Finansowa": jest zlecenie na Jacka Kurskiego. "Oferują nawet milion złotych za zniszczenie go"

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

Agencje Public Relations oferują nawet milion złotych za materiały, które doprowadzą do odwołania Jacka Kurskiego

— podaje „Gazeta Finansowa”.

Wedle informacji redakcji na głowę szefa TVP zrzucić miały się m.in. firmy producenckie, z którymi nowy zarząd renegocjuje kontrakty. Ale zainteresowanych w przerwaniu reformowania TVP jest znacznie więcej.

Jacek Kurski się wzmacnia, a wielu się to nie podoba, bo jeśli skutecznie przeprowadzi reformę TVP pozostanie poza zasięgiem konkurencji

— mówi GF ze znanych warszawskich speców od PR, który nie przyjął „zlecenia” na prezesa TVP.

Fot. wPolityce.pl
Fot. wPolityce.pl

W artykule czytamy też:

Gra o odwołanie Kurskiego jest warta świeczki. Odważny transfer speca od Internetu – Kuby Sufina TVN do TVP – poskutkował wstrzymaniem udostępniania kontentu TVP konkurencyjnym platformom internetowym i skokiem oglądalności platformy TVP, większa cześć przychodów z reklam w internecie płynie teraz zamiast do Polsatu i TVN – do TVP.

I dalej:

Na nowych umowach firmy producenckie mają stracić dziesiątki milionów złotych rocznie. Dotychczasowe praktyki zawierania umów na produkcje i wydawanie publicznych pieniędzy były takie, że trudno było zorientować się, po której stronie stołu siedzą przedstawiciele TVP, a po której producenci. Koszty produkcji miały drugorzędne znaczenie. Nic więc dziwnego, że TVP za produkcję płaci nawet 30 proc. więcej niż konkurencyjne prywatne stacje TVN i Polsat. Producenci traktowali TVP jako magazyn niechcianych produkcji. Zdarzało się, że produkcje zamówione i odrzucone przez prywatnych nadawców emitowała TVP, płacąc jak za pełnowartościowe. Był to podobno jeden z powodów nieudzielenia poprzedniemu zarządowi absolutorium przez ministra Skarbu Państwa (pełni jednoosobowo rolę walnego zgromadzenia TVP). Nominacje nowych dyrektorów W. Gaspera i A. Garapicha poskutkowały wzrostem przychodów z reklam oraz nagłośnieniem wątpliwości co do poprawności pomiarów oglądalności dokonywanych przez AGB Nielsen. Uruchomiony przez TVP dialog techniczny i planowany przetarg na nową firmę dokonującą pomiarów może skutkować rekonstrukcją obecnego sztucznego ładu na rynku reklamy i kolejnymi stratami dla TVNPOLSAT. Całe to zamieszanie uruchomiło naciski na wymianę Jacka Kurskiego.

12
następna strona »

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych