„Wypowiedź premiera świadczy albo o niezrozumieniu tego, jak działa lotnictwo, albo o celowym upraszczaniu debaty pod dyktando polityki” - stwierdził Dominik Sipiński. Eksperta lotniczego cytuje portal money.pl.
Eksperci komentowali wypowiedź Donalda Tuska, który stwierdził, że woli w Trójmieście wsiąść w taksówkę i pojechać i w 20 minut być na lotnisku niż pojechać na dworzec, wsiąść w pociąg.
Gdańsk i każde inne lotnisko regionalne zawsze będzie miało bardziej ograniczoną ofertę lotów niż duży hub. O ile mówimy o lotach do Brukseli, to Donald Tusk może latać z Gdańska. Ale jeśli będzie chciał dolecieć do Nowego Jorku lub Singapuru, to wybór zawsze będzie między rejsem przez np. Frankfurt, Amsterdam, Stambuł lub CPK. Z Gdańska takich tras po prostu nie będzie
— podkreślił Dominik Sipiński.
Według analityka trudno jednoznacznie ocenić, co wypowiedź Donalda Tuska może oznaczać dla przyszłych losów projektu CPK.
Niemerytoryczne argumenty
To oczywiste, że nowy rząd jest mu raczej przeciwny. Problem w tym, że takie argumenty nie są merytoryczne, więc ciężko też z nimi dyskutować, bo „Gdańsk albo CPK” jest po prostu źle postawionym pytaniem
— podkreślił Sipiński.
Podobnego zdania jest Maciej Wilk, były członek zarządu ds. operacyjnych PLL LOT, obecnie na analogicznym stanowisku w kanadyjskich liniach Flair.
Słowa premiera Donalda Tuska są dla mnie mocno niepokojące, gdyż niosą ze sobą sugestię, jakoby elementem strategii CPK była likwidacja lub mocne ograniczenie lotnisk regionalnych. Jest to jeden z groźniejszych mitów krążących wokół projektu nowego lotniska wśród polskiej opinii publicznej
— komentował dla money.pl.
Również on podkreśla, że budowa nowego hubu nie stoi w kontrze do dalszego rozwijania lotnisk w regionach. I zwraca uwagę, że pasażerowie nadal będą mogli rozpoczynać podróż w porcie lotniczym najbliżej ich miejsca zamieszkania.
Nie wyklucza jednak, że w wypowiedzi Donalda Tuska chodziło o rozwijanie połączeń dalekiego zasięgu z lotnisk regionalnych.
To już zupełna ułuda
— ocenił. Zwrócił uwagę, że do wygenerowania odpowiedniej liczby par połączeń między miastami na takich trasach potrzebny jest hub.
edy/money.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/669912-taksowka-na-lotnisko-niezrozumienie-jak-dziala-lotnictwo