Jak podaje „Puls Biznesu”, „są chętni na transport przez Mierzeję Wiślaną”. Okmarit zamierza uruchomić przewozy towarów masowych. Zarząd portu w Elblągu przygotowuje inwestycje, by zachęcić innych partnerów. Planuje współpracę z duńskim Vordingborgiem – czytamy w poniedziałkowym dodatku do „Rzeczpospolitej”.
Jak przypomina dziennik, budowa kanału na Mierzej Wiślanej, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym i Portem Elbląg, ma pochłonąć 2 mld zł. Pływać nim będą statki o długości ok. 100 m, szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m. Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury, zapowiedział niedawno, że wodna magistrala zostanie otwarta 17 września.
Tylko kto będzie pływać nowym szlakiem?
— pyta gazeta.
Nie tylko rejsy pasażerskie
Według „Pulsu Biznesu” dotychczas eksperci zakładali, że kanał będą użytkować przede wszystkim armatorzy organizujący turystyczne rejsy pasażerskie.
Zgłaszają się jednak także podmioty zainteresowane świadczeniem usług w segmencie cargo. To np. polska agencja transportu Okmarit, dotychczas działająca w portach Trójmiasta i Pomorza Zachodniego. Ma też biuro w Elblągu, skąd zamierza rozwijać działalność. Do tego nie wystarczy jednak przekopanie Mierzei Wiślanej - potrzebna jest także rozbudowa infrastruktury w elbląskim porcie i okolicy
— zwraca uwagę gazeta.
Oczekujemy oddania do eksploatacji zmodernizowanego kanału od przekopu do Elbląga. Planujemy uruchomić nowe połączenia w obrębie Morza Bałtyckiego. Widzimy szanse na obrót towarami masowymi. Od lat jesteśmy w kontakcie z zarządem elbląskiego portu. Zwracaliśmy uwagę na słabe wyposażenie terminala w sprzęt załadowczy i wyładowczy. Mamy nadzieję, że zostanie doposażony
— powiedział gazecie Sławomir Dębowski, menedżer biura Okmaritu w Elblągu.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
mm/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/594093-transport-towarow-mierzeja-wislana-sa-juz-pierwsi-chetni