Jakiś czas temu do przetargów na budowę dróg przystępowały firmy zagraniczne, które nie dysponowały własnym sprzętem, zapleczem. Wynajmowały polskie firmy, które z kolei te prace zlecały podwykonawcom. Tworzył się łańcuszek powiązanych ze sobą firm. Gdy jedna z nich nie zapłaciła swoich należności, bankrutowały pozostałe. A najbardziej odbijało się to na małych, często rodzinnych firmach, które po prostu przestawały istnieć. Czy ten mechanizm udaje się wyplenić?
Wprowadziliśmy działania, które w tych nowych umowach likwidują tak zwane firmy „teczki”. Dzisiaj generalny wykonawca, który staje do przetargu, musi dysponować potencjałem, by samodzielnie wykonać część robót. Wykonuje określone prace od początku do końca trwania inwestycji, np. układa nawierzchnię, nasypy, przeprowadza odwodnienie itp.
Przetargi na nowych zasadach ruszyły. Zaczęły się prace związane z powstaniem trasy Via Carpatia. Za to w polityce gorący okres. Czy słysząc pogłoski o zmianach w rządzie czuje się Pan zaniepokojony?
W poniedziałek podpisujemy 3 umowy z wykonawcami lubelskich odcinków trasy S19, czyli szlaku Via Carpatia. We wtorek poznamy oferty w przetargach na 3 kolejne odcinki w woj. podkarpackim. Również we wtorek podpisujemy 2 umowy na projekt i budowę odcinków drogi S61, czyli elementów szlaku Via Baltica. To strategiczne trasy z punktu widzenia rządu Prawa i Sprawiedliwości.
Ostatnio brałem udział w konferencji Sekretariatu 16 plus 1 z udziałem szefa Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marka Gróbarczyka. W ramach tego Sekretariatu będę uczestniczył w spotkaniach z ministrami transportu krajów Europy Wschodniej. Mam całą masę planów. Realizuję wszystkie zadania, jakie mi powierzono.
Decyzję o rekonstrukcji czy też częściowych zmianach w rządzie podejmuje pani premier w konsultacji z kierownictwem partii, której ten rząd jest emanacją.
Rozmawiała Katarzyna Jabłonowska
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Jakiś czas temu do przetargów na budowę dróg przystępowały firmy zagraniczne, które nie dysponowały własnym sprzętem, zapleczem. Wynajmowały polskie firmy, które z kolei te prace zlecały podwykonawcom. Tworzył się łańcuszek powiązanych ze sobą firm. Gdy jedna z nich nie zapłaciła swoich należności, bankrutowały pozostałe. A najbardziej odbijało się to na małych, często rodzinnych firmach, które po prostu przestawały istnieć. Czy ten mechanizm udaje się wyplenić?
Wprowadziliśmy działania, które w tych nowych umowach likwidują tak zwane firmy „teczki”. Dzisiaj generalny wykonawca, który staje do przetargu, musi dysponować potencjałem, by samodzielnie wykonać część robót. Wykonuje określone prace od początku do końca trwania inwestycji, np. układa nawierzchnię, nasypy, przeprowadza odwodnienie itp.
Przetargi na nowych zasadach ruszyły. Zaczęły się prace związane z powstaniem trasy Via Carpatia. Za to w polityce gorący okres. Czy słysząc pogłoski o zmianach w rządzie czuje się Pan zaniepokojony?
W poniedziałek podpisujemy 3 umowy z wykonawcami lubelskich odcinków trasy S19, czyli szlaku Via Carpatia. We wtorek poznamy oferty w przetargach na 3 kolejne odcinki w woj. podkarpackim. Również we wtorek podpisujemy 2 umowy na projekt i budowę odcinków drogi S61, czyli elementów szlaku Via Baltica. To strategiczne trasy z punktu widzenia rządu Prawa i Sprawiedliwości.
Ostatnio brałem udział w konferencji Sekretariatu 16 plus 1 z udziałem szefa Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marka Gróbarczyka. W ramach tego Sekretariatu będę uczestniczył w spotkaniach z ministrami transportu krajów Europy Wschodniej. Mam całą masę planów. Realizuję wszystkie zadania, jakie mi powierzono.
Decyzję o rekonstrukcji czy też częściowych zmianach w rządzie podejmuje pani premier w konsultacji z kierownictwem partii, której ten rząd jest emanacją.
Rozmawiała Katarzyna Jabłonowska
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/364572-nasz-wywiad-minister-adamczyk-male-firmy-ktore-podejmuja-sie-prac-przy-budowie-drog-moga-sie-czuc-bezpieczne-nie-grozi-nam-powtorka-z-2012?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.