Na konferencji prasowej zorganizowanej w ostatni poniedziałek na przejściu granicznym Świecko-Frankfurt, wicepremier Mateusz Morawiecki mówił, że przez teren naszego kraju przebiegały nie jak do tej pory sądziliśmy szlak jedwabny i szlak bursztynowy, ale także ten trzeci- szlak paliwowy.
Z jednej strony działania rządu premier Beaty Szydło i jego zaplecza parlamentarnego doprowadziły do bardzo głębokich zmian prawnych, z drugiej nasilone kontrole administracji skarbowej i innych służb, w zasadzie zlikwidowały szlak paliwowy.
Jak dodał wicepremier Morawiecki od 1 kwietnia 2017 roku (od momentu wejścia w życie tzw. pakietu transportowego), do chwili obecnej skontrolowano 125 tysięcy cystern transportujących paliwo i wykryto około 2 tysięcy przypadków jego przemytu.
Obecnie Krajowa Administracja Skarbowa ma już techniczne możliwości kontrolowania 1000 ciężarówek dziennie poprzez system SENT (system rejestracji ciężarówek przewożących towary akcyzowe- paliwa, papierosy alkohol), podczas gdy za rządów poprzedniej koalicji kontrolowano 20-25 ciężarówek dziennie, a więc 50 -40-krotnie mniej.
Przypomnijmy tylko, że od połowy poprzedniego roku do kwietnia tego roku, weszły w życie, aż 3 pakiety rozwiązań prawnych (pakiety: paliwowy, energetyczny i transportowy) pozwalających na realną walkę z przemytem paliw, od których nie były odprowadzane należności podatkowe.
Najpierw z dniem 1 sierpnia poprzedniego roku wszedł w życie tzw. pakiet paliwowy, czyli zmiany w ustawach podatkowych o VAT i akcyzie, a także zmiany w ustawie prawo energetyczne, już uderzyło w interesy mafii paliwowej.
Z kolei zmiany w prawie energetycznym, które weszły w życie we wrześniu poprzedniego roku, dotyczyły głównie dwóch kwestii: definicji paliw płynnych i koncesjonowania na wwóz paliwa z zagranicy.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Na konferencji prasowej zorganizowanej w ostatni poniedziałek na przejściu granicznym Świecko-Frankfurt, wicepremier Mateusz Morawiecki mówił, że przez teren naszego kraju przebiegały nie jak do tej pory sądziliśmy szlak jedwabny i szlak bursztynowy, ale także ten trzeci- szlak paliwowy.
Z jednej strony działania rządu premier Beaty Szydło i jego zaplecza parlamentarnego doprowadziły do bardzo głębokich zmian prawnych, z drugiej nasilone kontrole administracji skarbowej i innych służb, w zasadzie zlikwidowały szlak paliwowy.
Jak dodał wicepremier Morawiecki od 1 kwietnia 2017 roku (od momentu wejścia w życie tzw. pakietu transportowego), do chwili obecnej skontrolowano 125 tysięcy cystern transportujących paliwo i wykryto około 2 tysięcy przypadków jego przemytu.
Obecnie Krajowa Administracja Skarbowa ma już techniczne możliwości kontrolowania 1000 ciężarówek dziennie poprzez system SENT (system rejestracji ciężarówek przewożących towary akcyzowe- paliwa, papierosy alkohol), podczas gdy za rządów poprzedniej koalicji kontrolowano 20-25 ciężarówek dziennie, a więc 50 -40-krotnie mniej.
Przypomnijmy tylko, że od połowy poprzedniego roku do kwietnia tego roku, weszły w życie, aż 3 pakiety rozwiązań prawnych (pakiety: paliwowy, energetyczny i transportowy) pozwalających na realną walkę z przemytem paliw, od których nie były odprowadzane należności podatkowe.
Najpierw z dniem 1 sierpnia poprzedniego roku wszedł w życie tzw. pakiet paliwowy, czyli zmiany w ustawach podatkowych o VAT i akcyzie, a także zmiany w ustawie prawo energetyczne, już uderzyło w interesy mafii paliwowej.
Z kolei zmiany w prawie energetycznym, które weszły w życie we wrześniu poprzedniego roku, dotyczyły głównie dwóch kwestii: definicji paliw płynnych i koncesjonowania na wwóz paliwa z zagranicy.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Strona 1 z 3
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/355725-jak-doszlo-do-likwidacji-szlaku-paliwowego-w-polsce