Jeżeli podmiot wysyłający wspomniane towary nie dokona rejestracji, albo też towar nie będzie odpowiadał danym podanym w zgłoszeniu, będzie można nałożyć na niego karę pieniężną w wysokości 46 proc. jego wartości netto, jednak nie mniejszej niż 20 tys. zł.
Zaproponowane rozwiązanie ma przede wszystkim ograniczyć lukę w podatku VAT związaną z przewożeniem towarów akcyzowych bez dokumentacji, w mniejszym stopniu obrót tymi dokumentami bez towarów.
To właśnie te zmiany w prawie i nasilone kontrole różnych służb, doprowadziły do likwidacji tzw. szlaku paliwowego w Polsce.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Jeżeli podmiot wysyłający wspomniane towary nie dokona rejestracji, albo też towar nie będzie odpowiadał danym podanym w zgłoszeniu, będzie można nałożyć na niego karę pieniężną w wysokości 46 proc. jego wartości netto, jednak nie mniejszej niż 20 tys. zł.
Zaproponowane rozwiązanie ma przede wszystkim ograniczyć lukę w podatku VAT związaną z przewożeniem towarów akcyzowych bez dokumentacji, w mniejszym stopniu obrót tymi dokumentami bez towarów.
To właśnie te zmiany w prawie i nasilone kontrole różnych służb, doprowadziły do likwidacji tzw. szlaku paliwowego w Polsce.
Strona 3 z 3
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/355725-jak-doszlo-do-likwidacji-szlaku-paliwowego-w-polsce?strona=3
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.