Chcemy pokazać światu, że w Polsce trwa cicha rewolucja gospodarcza, która przeprowadzi kraj z gospodarki imitacji do gospodarki innowacji - powiedział PAP wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Temu - jak mówił - służą m.in. zmiany modelu promocji polskiej gospodarki.
Najważniejsze dla mnie jest, żeby nasi partnerzy zrozumieli, że Polska przechodzi z gospodarki bazującej na imitacji do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach i że mamy dość dużo do zaoferowania światu
— mówił PAP wiceszef MR.
Podkreślił, że dziś Polska produkcja to o wiele więcej niż zdrowa żywność.
Według wiceministra najbliższe temu co dziś dokonuje się w polskiej gospodarce jest hasło „Smart means Poland”, promujące Polskę na targach przemysłowych Hannover Messe 2017. Jego zdaniem hasło wskazuje na to, że Polska aspiruje do roli lidera w gospodarce innowacyjnej.
Hannover Messe to największa impreza przemysłowa w świecie. Odbywa się w Hanowerze między 24 a 28 kwietnia. W tym roku Polska jest krajem partnerskim imprezy.
Kościński zwrócił uwagę, że często problemem w promocji polskiej gospodarki są ograniczone do lokalnego rynku oczekiwania małych i średnich przedsiębiorstw.
Mają ambicje, by być najlepszą firmą w mieście, regionie czy w kraju, ale często na tym poprzestają. Nie chcą być najlepsi na świecie
— zauważył.
Tymczasem dużo rodzimych firm oferuje produkty, które się wyróżniają - muszą tylko wyjść z nimi na zewnątrz
— powiedział.
Dodał, że polskie firmy przez ostatnich ponad 20 lat „były bardziej zwrócone na krajowy rynek”.
Te, które eksportowały, koncentrowały się na Unii Europejskiej - 80 proc. naszego eksportu to sprzedaż do krajów UE. Jesteśmy bardzo uzależnieni od gospodarki unijnej. I to chcemy teraz zmienić
— przypomniał.
Jak wskazał, Ministerstwo Rozwoju chce przekonać polskie firmy do wyjścia na duże międzynarodowe rynki, na których mogą oferować swoje produkty i usługi. I jednocześnie chce przekierować ich zainteresowanie z Unii na rynek globalny lub specyficzne rynki Dalekiego Wschodu, Afryki czy Ameryki.
To najważniejsze, co musimy zrobić
— zaznaczył wiceminister.
Czytaj dalej na następnej stronie
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Chcemy pokazać światu, że w Polsce trwa cicha rewolucja gospodarcza, która przeprowadzi kraj z gospodarki imitacji do gospodarki innowacji - powiedział PAP wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Temu - jak mówił - służą m.in. zmiany modelu promocji polskiej gospodarki.
Najważniejsze dla mnie jest, żeby nasi partnerzy zrozumieli, że Polska przechodzi z gospodarki bazującej na imitacji do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach i że mamy dość dużo do zaoferowania światu
— mówił PAP wiceszef MR.
Podkreślił, że dziś Polska produkcja to o wiele więcej niż zdrowa żywność.
Według wiceministra najbliższe temu co dziś dokonuje się w polskiej gospodarce jest hasło „Smart means Poland”, promujące Polskę na targach przemysłowych Hannover Messe 2017. Jego zdaniem hasło wskazuje na to, że Polska aspiruje do roli lidera w gospodarce innowacyjnej.
Hannover Messe to największa impreza przemysłowa w świecie. Odbywa się w Hanowerze między 24 a 28 kwietnia. W tym roku Polska jest krajem partnerskim imprezy.
Kościński zwrócił uwagę, że często problemem w promocji polskiej gospodarki są ograniczone do lokalnego rynku oczekiwania małych i średnich przedsiębiorstw.
Mają ambicje, by być najlepszą firmą w mieście, regionie czy w kraju, ale często na tym poprzestają. Nie chcą być najlepsi na świecie
— zauważył.
Tymczasem dużo rodzimych firm oferuje produkty, które się wyróżniają - muszą tylko wyjść z nimi na zewnątrz
— powiedział.
Dodał, że polskie firmy przez ostatnich ponad 20 lat „były bardziej zwrócone na krajowy rynek”.
Te, które eksportowały, koncentrowały się na Unii Europejskiej - 80 proc. naszego eksportu to sprzedaż do krajów UE. Jesteśmy bardzo uzależnieni od gospodarki unijnej. I to chcemy teraz zmienić
— przypomniał.
Jak wskazał, Ministerstwo Rozwoju chce przekonać polskie firmy do wyjścia na duże międzynarodowe rynki, na których mogą oferować swoje produkty i usługi. I jednocześnie chce przekierować ich zainteresowanie z Unii na rynek globalny lub specyficzne rynki Dalekiego Wschodu, Afryki czy Ameryki.
To najważniejsze, co musimy zrobić
— zaznaczył wiceminister.
Czytaj dalej na następnej stronie
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/335335-pokazemy-swiatu-ze-w-polsce-trwa-cicha-rewolucja-wiceminister-rozwoju-przechodzimy-z-gospodarki-imitacji-do-gospodarki-innowacji?strona=1
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.