Wiceminister rolnictwa: Prowadzimy intensywną promocję polskich produktów. Podczas ŚDM wydano pielgrzymom ponad 100 ton żywności. WIDEO

Fot. minrol.gov.pl
Fot. minrol.gov.pl

Wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Jacek Bogucki mówił na antenie TV Trwam o promocji polskiej żywności podczas Światowych Dni Młodzieży, a także intensywnej polityce eksportowej produktów rolnych.

Wiceminister przypomniał, że na czas tego wydarzenia rozłożono polski pawilon ze stoiskami ministerstw, które prezentowały dorobek m.in. polskiej kultury i nauki. Resort rolnictwa promował polską żywność wśród pielgrzymów. Wydano im ponad 100 ton żywności.

Przede wszystkim pełniliśmy tam posługę wobec pielgrzymów z całego świata – młodych ludzi, którzy przyjechali. Chcieliśmy ich poczęstować polskimi, zdrowymi produktami, ale też powiedzieć trochę o polskim rolnictwie w nowoczesnej formie, takiej, która dla młodych ludzi, dla pielgrzymów w tym wieku jest odpowiednia, więc przekaz wizualny czy internetowy, ale przede wszystkim spróbowanie, bo nic tak nie przekona jak poczucie smaku

— powiedział Jacek Bogucki.

Ci młodzi ludzie zapamiętają i być może przez lata będą poszukiwać polskiej żywności

— mówił. Dodał, że jest to żywność wysokiej jakości, a jednocześnie dostępna cenowo dla konsumentów z całego świata.

Bogucki opowiedział również o eksporcie rolnym na rynki pozaeuropejskie.

Udało nam się od grudnia otworzyć rynki w 17 państwach dla kilkudziesięciu produktów. Tak ważny, chociażby dla jabłek i drobiu, jak rynek chiński, ale też rynki bliskowschodnie i północnoafrykańskie

— mówił.

Wchodzimy na te rynki, prowadzimy bardzo intensywną akcję promocyjną i chcemy, żeby polscy przedsiębiorcy nawiązywali kontakty

— zaznaczył wiceminister.

Rozmówca wyjaśnił, że są to rynki perspektywiczne, ponieważ pojawia się tam klasa średnia, którą stać na żywność europejską, o lepszej jakości.

Te rynki są dla nas bardziej otwarte, przyjacielskie i my chcemy to wykorzystać

— mówił.

Proponujemy im godne warunki: z jednej strony wysoką jakość, z drugiej konkurencyjne ceny. To podstawa do tego, żeby polskie rolnictwo mogło stabilnie patrzeć w przyszłość i rozwijać się

— podkreślił.

Czytaj dalej na następnej stronie ===>

12
następna strona »
W tym miejscu za chwilę pojawią się komentarze...