Wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Jacek Bogucki mówił na antenie TV Trwam o promocji polskiej żywności podczas Światowych Dni Młodzieży, a także intensywnej polityce eksportowej produktów rolnych.
Wiceminister przypomniał, że na czas tego wydarzenia rozłożono polski pawilon ze stoiskami ministerstw, które prezentowały dorobek m.in. polskiej kultury i nauki. Resort rolnictwa promował polską żywność wśród pielgrzymów. Wydano im ponad 100 ton żywności.
Przede wszystkim pełniliśmy tam posługę wobec pielgrzymów z całego świata – młodych ludzi, którzy przyjechali. Chcieliśmy ich poczęstować polskimi, zdrowymi produktami, ale też powiedzieć trochę o polskim rolnictwie w nowoczesnej formie, takiej, która dla młodych ludzi, dla pielgrzymów w tym wieku jest odpowiednia, więc przekaz wizualny czy internetowy, ale przede wszystkim spróbowanie, bo nic tak nie przekona jak poczucie smaku
— powiedział Jacek Bogucki.
Ci młodzi ludzie zapamiętają i być może przez lata będą poszukiwać polskiej żywności
— mówił. Dodał, że jest to żywność wysokiej jakości, a jednocześnie dostępna cenowo dla konsumentów z całego świata.
Bogucki opowiedział również o eksporcie rolnym na rynki pozaeuropejskie.
Udało nam się od grudnia otworzyć rynki w 17 państwach dla kilkudziesięciu produktów. Tak ważny, chociażby dla jabłek i drobiu, jak rynek chiński, ale też rynki bliskowschodnie i północnoafrykańskie
— mówił.
Wchodzimy na te rynki, prowadzimy bardzo intensywną akcję promocyjną i chcemy, żeby polscy przedsiębiorcy nawiązywali kontakty
— zaznaczył wiceminister.
Rozmówca wyjaśnił, że są to rynki perspektywiczne, ponieważ pojawia się tam klasa średnia, którą stać na żywność europejską, o lepszej jakości.
Te rynki są dla nas bardziej otwarte, przyjacielskie i my chcemy to wykorzystać
— mówił.
Proponujemy im godne warunki: z jednej strony wysoką jakość, z drugiej konkurencyjne ceny. To podstawa do tego, żeby polskie rolnictwo mogło stabilnie patrzeć w przyszłość i rozwijać się
— podkreślił.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi Jacek Bogucki mówił na antenie TV Trwam o promocji polskiej żywności podczas Światowych Dni Młodzieży, a także intensywnej polityce eksportowej produktów rolnych.
Wiceminister przypomniał, że na czas tego wydarzenia rozłożono polski pawilon ze stoiskami ministerstw, które prezentowały dorobek m.in. polskiej kultury i nauki. Resort rolnictwa promował polską żywność wśród pielgrzymów. Wydano im ponad 100 ton żywności.
Przede wszystkim pełniliśmy tam posługę wobec pielgrzymów z całego świata – młodych ludzi, którzy przyjechali. Chcieliśmy ich poczęstować polskimi, zdrowymi produktami, ale też powiedzieć trochę o polskim rolnictwie w nowoczesnej formie, takiej, która dla młodych ludzi, dla pielgrzymów w tym wieku jest odpowiednia, więc przekaz wizualny czy internetowy, ale przede wszystkim spróbowanie, bo nic tak nie przekona jak poczucie smaku
— powiedział Jacek Bogucki.
Ci młodzi ludzie zapamiętają i być może przez lata będą poszukiwać polskiej żywności
— mówił. Dodał, że jest to żywność wysokiej jakości, a jednocześnie dostępna cenowo dla konsumentów z całego świata.
Bogucki opowiedział również o eksporcie rolnym na rynki pozaeuropejskie.
Udało nam się od grudnia otworzyć rynki w 17 państwach dla kilkudziesięciu produktów. Tak ważny, chociażby dla jabłek i drobiu, jak rynek chiński, ale też rynki bliskowschodnie i północnoafrykańskie
— mówił.
Wchodzimy na te rynki, prowadzimy bardzo intensywną akcję promocyjną i chcemy, żeby polscy przedsiębiorcy nawiązywali kontakty
— zaznaczył wiceminister.
Rozmówca wyjaśnił, że są to rynki perspektywiczne, ponieważ pojawia się tam klasa średnia, którą stać na żywność europejską, o lepszej jakości.
Te rynki są dla nas bardziej otwarte, przyjacielskie i my chcemy to wykorzystać
— mówił.
Proponujemy im godne warunki: z jednej strony wysoką jakość, z drugiej konkurencyjne ceny. To podstawa do tego, żeby polskie rolnictwo mogło stabilnie patrzeć w przyszłość i rozwijać się
— podkreślił.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/303358-wiceminister-rolnictwa-prowadzimy-intensywna-promocje-polskich-produktow-podczas-sdm-wydano-pielgrzymom-ponad-100-ton-zywnosci-wideo
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.