Kilkadziesiąt firm budowlanych zabiega o kontrakty na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Raczki, stanowiącej część trasy Via Baltica. Po ponad 20 zgłoszeń od wykonawców wpłynęło na realizację każdego odcinka drogi - podała PAP GDDKiA w Olsztynie.
Jak poinformował Karol Głębocki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Olsztynie, obecnie trwa pierwszy z dwóch etapów postępowania przetargowego w ramach budowy drogi ekspresowej S61. Złożone zostały już wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Raczki o łącznej długości 63 km. Na tym etapie weryfikacji podlegać będzie wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawców - tłumaczył.
Budowa tego odcinka podzielona została na trzy części. Na węzeł Ełk Południe (ok. 23 km) wpłynęły 22 wnioski od zainteresowanych firm, na odcinek od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie (ok. 20 km wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o dł. ok. 4 km) - 22 wnioski i na trzeci fragment, od węzła Wysokie do Raczek (ok. 20 km) - 21 wniosków.
Spośród złożonych wniosków w ramach każdego zadania wybierzemy maksymalnie 20 wykonawców, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Na złożenie ofert cenowych wybrani wykonawcy będą mieli 40 dni
— wyjaśnił Karol Głębocki.
GDDKiA będzie brała w postępowaniu dwa kryteria oceny ofert. Oprócz ceny, jednym z kryteriów jest termin realizacji. Wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 35 miesięcy, jednak nie krótszym niż 29 miesięcy.
Podpisanie umowy przewiduje się w trzecim kwartale 2017 r.
— dodał Głębocki.
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Zakończenie robót budowlanych planowane jest w II połowie 2020 r.
Czytaj dalej na następnej stronie
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Kilkadziesiąt firm budowlanych zabiega o kontrakty na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Raczki, stanowiącej część trasy Via Baltica. Po ponad 20 zgłoszeń od wykonawców wpłynęło na realizację każdego odcinka drogi - podała PAP GDDKiA w Olsztynie.
Jak poinformował Karol Głębocki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Olsztynie, obecnie trwa pierwszy z dwóch etapów postępowania przetargowego w ramach budowy drogi ekspresowej S61. Złożone zostały już wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Raczki o łącznej długości 63 km. Na tym etapie weryfikacji podlegać będzie wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawców - tłumaczył.
Budowa tego odcinka podzielona została na trzy części. Na węzeł Ełk Południe (ok. 23 km) wpłynęły 22 wnioski od zainteresowanych firm, na odcinek od węzła Ełk Południe do węzła Wysokie (ok. 20 km wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o dł. ok. 4 km) - 22 wnioski i na trzeci fragment, od węzła Wysokie do Raczek (ok. 20 km) - 21 wniosków.
Spośród złożonych wniosków w ramach każdego zadania wybierzemy maksymalnie 20 wykonawców, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Na złożenie ofert cenowych wybrani wykonawcy będą mieli 40 dni
— wyjaśnił Karol Głębocki.
GDDKiA będzie brała w postępowaniu dwa kryteria oceny ofert. Oprócz ceny, jednym z kryteriów jest termin realizacji. Wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 35 miesięcy, jednak nie krótszym niż 29 miesięcy.
Podpisanie umowy przewiduje się w trzecim kwartale 2017 r.
— dodał Głębocki.
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Zakończenie robót budowlanych planowane jest w II połowie 2020 r.
Czytaj dalej na następnej stronie
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/300671-firmy-budowlane-zabiegaja-o-kontrakty-na-budowe-czesci-trasy-via-baltica-trwa-pierwszy-etap-przetargu
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.