Droga ekspresowa S61 ma łączyć Ostrów Mazowiecką z granicą polsko-litewską w miejscowości Budzisko. Tam połączy się z litewską drogą A5, prowadzącą w kierunku Kowna i Rygi. S61 ma stanowić jedną z polskich części europejskiej trasy E67 (Helsinki-Praga), która na odcinku Helsinki-Warszawa nazywana jest Via Baltica.
Budowa liczącej 235,5 km drogi S61 realizowana jest etapami. Odcinek Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn jest w przygotowaniu - opracowywana jest koncepcja programowa. Na drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna i odcinek Szczuczyn-Raczki już trwają przetargi na projekt i budowę. Wybudowany jest odcinek Raczki-Suwałki Południe, stanowiący część obwodnicy Augustowa. W budowie jest obwodnica Suwałk. Na fragment Suwałki-Budzisko trwa postępowanie przetargowe.
Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Budzisko (granica państwa), gdzie realizowany będzie odcinek Szczuczyn-Raczki, uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach instrumentu Łącząc Europę (CEF). Wartość dofinansowania to 1,75 mld zł. Całkowita wartość projektu to 3,43 mld zł.
wkt/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Droga ekspresowa S61 ma łączyć Ostrów Mazowiecką z granicą polsko-litewską w miejscowości Budzisko. Tam połączy się z litewską drogą A5, prowadzącą w kierunku Kowna i Rygi. S61 ma stanowić jedną z polskich części europejskiej trasy E67 (Helsinki-Praga), która na odcinku Helsinki-Warszawa nazywana jest Via Baltica.
Budowa liczącej 235,5 km drogi S61 realizowana jest etapami. Odcinek Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn jest w przygotowaniu - opracowywana jest koncepcja programowa. Na drugą jezdnię obwodnicy Szczuczyna i odcinek Szczuczyn-Raczki już trwają przetargi na projekt i budowę. Wybudowany jest odcinek Raczki-Suwałki Południe, stanowiący część obwodnicy Augustowa. W budowie jest obwodnica Suwałk. Na fragment Suwałki-Budzisko trwa postępowanie przetargowe.
Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn-Budzisko (granica państwa), gdzie realizowany będzie odcinek Szczuczyn-Raczki, uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach instrumentu Łącząc Europę (CEF). Wartość dofinansowania to 1,75 mld zł. Całkowita wartość projektu to 3,43 mld zł.
wkt/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/300671-firmy-budowlane-zabiegaja-o-kontrakty-na-budowe-czesci-trasy-via-baltica-trwa-pierwszy-etap-przetargu?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.