Jak powiedział Gróbarczyk, martwi go sytuacja Gryfii.
Obecny prezes stoczni odniósł się bardzo sceptycznie do wcześniejszych zmian w zakładzie
—powiedział minister.
Dziś mamy bardzo trudną sytuację, a w zasadzie musimy odwrócić wszystkie działania, co jest przede wszystkim rolą obecnego zarządu, aby przywrócić moce produkcyjne tej stoczni
—dodał Gróbarczyk.
Nieco ponad 80 proc. akcji Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia należy do funduszu Mars, zarządzanego przez MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, właścicielem którego jest Polska Grupa Zbrojeniowa. Blisko 20 proc. to pozostali drobni akcjonariusze, w tym pracownicy.
Morska Stocznia Remontowa wykonuje remonty, przebudowy i budowy statków różnych typów i rozmiarów. Od ponad 15 lat jest także producentem konstrukcji stalowych offshore. MSR Gryfia powstała po połączeniu dwóch stoczni remontowych w Świnoujściu i Szczecinie.
Gróbarczyk odniósł się także do projektu ustawy o aktywizacji przemysłu okrętowego.
Najważniejsze jest dokończenie procesu uzyskania zgody KE, notyfikowania naszej ustawy w Brukseli, co powinno się stać w najbliższym miesiącu
—powiedział Gróbarczyk.
Posłowie wysłuchali także informacji dot. terminalu LNG w Świnoujściu.
Dwa tygodnie temu wojewoda zachodniopomorski udzielił zezwolenia na funkcjonowanie gazoportu i w tym momencie gazoport jest w pełni sprawny i prawnie dopuszczony do eksploatacji
—powiedział prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Dariusz Słaboszewski.
Pierwsze zawinięcie komercyjne ma nastąpić w połowie czerwca, a najpóźniej w lipcu
—kontynuował Słaboszewski.
W pierwszym okresie planowane jest jedno zawinięcie miesięcznie, później docelowo dwa, a przy rozbudowie terminalu - trzy zawinięcia statków ze skroplonym gazem w miesiącu
—dodał.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście stoi przed realizacją przedsięwzięcia polegającego na budowie stanowiska w porcie zewnętrznym gazoportu do reeksportu gazu, tak abyśmy mogli ten gaz nie tylko przekazywać drogą lądową, ale również od strony wody
—powiedział Słaboszewski.
Przedstawiciele środowiska morskiego pytali m.in., czy jest przewidziana rozbudowa gazoportu i stworzenie terminalu gazowego dla promów LNG.
Przygotowujemy stanowisko dla statków do reeksportu gazu, także z możliwością tankowania paliwem jednostek, które się w najbliższym czasie pojawią na Morzu Bałtyckim
—odpowiedział Słaboszewski.
Takie stanowisko przygotowujemy i takie stanowisko będzie realizowane, ale nie umiem teraz precyzyjnie określić, czy to będzie w ciągu pół roku, roku czy dwóch lat
—dodał.
Obecne techniczne możliwości regazyfikacyjne terminalu na poziomie 5 mld m sześc. gazu umożliwiają zaspokojenie 1/3 potrzeb polskiej gospodarki - podał pod koniec kwietnia Gaz-System. Rozpatrywana jest również rozbudowa infrastruktury do 7,5 mld m sześc
kk/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Jak powiedział Gróbarczyk, martwi go sytuacja Gryfii.
Obecny prezes stoczni odniósł się bardzo sceptycznie do wcześniejszych zmian w zakładzie
—powiedział minister.
Dziś mamy bardzo trudną sytuację, a w zasadzie musimy odwrócić wszystkie działania, co jest przede wszystkim rolą obecnego zarządu, aby przywrócić moce produkcyjne tej stoczni
—dodał Gróbarczyk.
Nieco ponad 80 proc. akcji Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia należy do funduszu Mars, zarządzanego przez MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych, właścicielem którego jest Polska Grupa Zbrojeniowa. Blisko 20 proc. to pozostali drobni akcjonariusze, w tym pracownicy.
Morska Stocznia Remontowa wykonuje remonty, przebudowy i budowy statków różnych typów i rozmiarów. Od ponad 15 lat jest także producentem konstrukcji stalowych offshore. MSR Gryfia powstała po połączeniu dwóch stoczni remontowych w Świnoujściu i Szczecinie.
Gróbarczyk odniósł się także do projektu ustawy o aktywizacji przemysłu okrętowego.
Najważniejsze jest dokończenie procesu uzyskania zgody KE, notyfikowania naszej ustawy w Brukseli, co powinno się stać w najbliższym miesiącu
—powiedział Gróbarczyk.
Posłowie wysłuchali także informacji dot. terminalu LNG w Świnoujściu.
Dwa tygodnie temu wojewoda zachodniopomorski udzielił zezwolenia na funkcjonowanie gazoportu i w tym momencie gazoport jest w pełni sprawny i prawnie dopuszczony do eksploatacji
—powiedział prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Dariusz Słaboszewski.
Pierwsze zawinięcie komercyjne ma nastąpić w połowie czerwca, a najpóźniej w lipcu
—kontynuował Słaboszewski.
W pierwszym okresie planowane jest jedno zawinięcie miesięcznie, później docelowo dwa, a przy rozbudowie terminalu - trzy zawinięcia statków ze skroplonym gazem w miesiącu
—dodał.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście stoi przed realizacją przedsięwzięcia polegającego na budowie stanowiska w porcie zewnętrznym gazoportu do reeksportu gazu, tak abyśmy mogli ten gaz nie tylko przekazywać drogą lądową, ale również od strony wody
—powiedział Słaboszewski.
Przedstawiciele środowiska morskiego pytali m.in., czy jest przewidziana rozbudowa gazoportu i stworzenie terminalu gazowego dla promów LNG.
Przygotowujemy stanowisko dla statków do reeksportu gazu, także z możliwością tankowania paliwem jednostek, które się w najbliższym czasie pojawią na Morzu Bałtyckim
—odpowiedział Słaboszewski.
Takie stanowisko przygotowujemy i takie stanowisko będzie realizowane, ale nie umiem teraz precyzyjnie określić, czy to będzie w ciągu pół roku, roku czy dwóch lat
—dodał.
Obecne techniczne możliwości regazyfikacyjne terminalu na poziomie 5 mld m sześc. gazu umożliwiają zaspokojenie 1/3 potrzeb polskiej gospodarki - podał pod koniec kwietnia Gaz-System. Rozpatrywana jest również rozbudowa infrastruktury do 7,5 mld m sześc
kk/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/292263-wiceminister-brzezicki-sytuacja-zachodniopomorskiego-przemyslu-stoczniowego-wyglada-zle-trzeba-przygotowac-stocznie-na-nowe-zlecenia?strona=2