Część ludzkiego języka emocjonalnego jest nierozerwalnie związana z muzyką i dźwiękiem, co w pewnym stopniu wpływa na styl życia jednostki. Nikt dziś nie wątpi, że muzyka stanowi kluczowy element naszego codziennego życia, ale tylko nieliczni eksperci z głównych nurtów psychologii społecznej i osobowości zdają się rzeczywiście zwracać uwagę na to wszechobecne zjawisko społeczne. Atrakcyjność muzyki powoduje, że służy ona także jako narzędzie soft power – przyciągania uwagi opinii publicznej za pomocą połączenia czynników kulturowych z wartościami moralnymi i zasadami ideologicznymi.
Przez cały XX w. wiele krajów zachodnich zwiększało swoje globalne wpływy, wykorzystując soft power. Dokonywało się to za pośrednictwem mediów, filmów, telewizji i właśnie muzyki. Wraz z rosnącą popularnością rozrywki w językach lokalnych i rozdrobnieniem odbiorców mogło by się wydawać, że era miękkiej siły się skończyła. Tak jednak nie jest.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Jeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/742838-muzyczne-mocarstwo-ponad-algorytmami