Na 26. gali Polskich Nagród Filmowych Orły 2024 najwięcej statuetek zebrały obrazy: „Kos” Pawła Maślony i „Filip” Michała Kwiecińskiego. Zdaniem publiczności najlepszym filmem roku byli „Chłopi” DK i Hugh Welchmanów. Akademia postawiła na „Zieloną granicę” Agnieszki Holland.
Za nami 26. edycja Polskich Nagród Filmowych Orły 2024. I gala, tradycyjnie odbywająca się w warszawskim Teatrze Polskim, tym razem pełna nie tyle niespodzianek, ile przesileń.
Za sprawą wręczonych statuetek liczące blisko 900 osób środowiskowe gremium Polskiej Akademii Filmowej powiększyło się o grupę zdecydowanie młodszych członków (laureatów tegorocznych nagród). Ludzi, sądząc po ich filmowych dokonaniach, nie tylko utalentowanych, lecz także z głowami otwartymi na nowe spojrzenia. Bez kompleksów i zaciekłości, choć wnikliwie i oryginalnie patrzących na bliskie otoczenie oraz świat.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Jeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/684628-czas-przesilen-gala-pelna-przesilen