Nie próbujmy ścigać się z „tamtą” stroną na agresję, tandetę i obrażanie – oni mają w tym większe doświadczenie.
„Sok z Buraka”, „Pablo Morales” i Tomasz Lis (ten ostatni bez cudzysłowu). Co łączy te trzy fenomeny obecnej kultury masowej? Aktywność w mediach społecznościowych – to na pewno. Do wpływu tych mediów na naszą psychikę przejdziemy później, teraz przyjrzyjmy się innym podobieństwom.
Nie potrzeba wyrafinowanych narzędzi oceny, by dostrzec, że „Sok”, „Pablo” i pana Lisa na platformie X (d. Twitter) łączą wspólne cechy przekazu: agresja, chamstwo, posługiwanie się fake newsami, uleganie niskim instynktom oraz prymitywna proplatformerska plemienność. To nie były jednorazowe erupcje złych emocji, ale ich regularne propagowanie. Dla wielu osób jest to widoczne. …
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Jeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/683867-bal-marionetek-hejt-bazujacy-na-grzechach