Booyoung Group, duży południowokoreański deweloper, przeznaczył 5,25 mln dol. na wypłatę premii dla 70 pracowników, którym po 2021 r. urodziły się dzieci. W przyszłości każdy pracownik firmy, niezależnie od płci, który będzie miał dziecko, otrzyma jednorazową nagrodę w wysokości 75 tys. dol.
Inne koreańskie koncerny również wypłacają specjalne, choć nie tak szczodre, premie z tego tytułu. Hyundai ufundował nagrody w wysokości 3,75 tys. dol. dla pracowników, którym przyszło na świat potomstwo. Podobne nagrody oferuje również Posco, największy w Korei Płd. producent stali. Uzupełnia to rządowe programy pronatalistyczne, które obejmują m.in. subsydiowane mieszkania dla nowożeńców, ulgowe opłaty za opiekę poporodową dla młodych matek, a także „płatność za dziecko” w wysokości 2250 dol. na każdego noworodka.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/683053-demograficzna-kleska-narodowa-najwiekszy-problem-w-kraju