Kremlowskiej wojny informacyjnej przeciwko Europie nie przerwało zablokowanie przeznaczonych dla zachodnich odbiorców portali RT i Sputnik, a także propagandowych kanałów na YouTube (np. 60-minut i Rossija24). Jak podaje w swojej analizie Polski Instytut Spraw Międzynarodowych, w odpowiedzi RT utworzyła na Telegramie specjalny kanał „Videos in different languages”, na którym umieszczano filmy z propagandą dotyczącą wojny. Następnie filmy były publikowane w 17 językach na Twitterze i mniejszych serwisach, typu Gettr, Gab czy Truth Social. „W kwietniu 2022 r. RT en Español była na Twitterze trzecią najczęściej udostępnianą stroną z hiszpańskojęzycznymi informacjami na temat inwazji Rosji na Ukrainę” – czytamy w raporcie PISM „Dezinformacja i propaganda Rosji oraz Chin w kontekście wojny na Ukrainie”.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/648358-dezinformacja-sie-przystosowuje