Greenwashing to taktyka marketingowa stosowana przez firmy w celu stworzenia fałszywego przekonania, że ich produkty lub usługi są przyjazne dla środowiska lub służą zrównoważonemu rozwojowi. Wskazane działania polegają na wprowadzaniu klientów w błąd przez używanie haseł reklamowych oraz certyfikatów niezgodnie z prawem i stanem faktycznym.
Niektóre firmy opisują swoje produkty jako przyjazne naturze, nie podając żadnych konkretnych informacji, ale posługując się grafiką nawiązującą do przyrody, symboliki kojarzonej z florą lub fauną, by stworzyć wrażenie szczególnej troski o ekosystem. Inni przedsiębiorcy posługują się określeniami „naturalne”, podkreślając tym samym jedną z cech produktu, ale ignorując pozostałe niezdrowe składniki czy starając się przytłumić informacje o negatywnym…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/643824-zrobieni-na-zielono-fit-for-55-a-greenwashing