Każdy zawód ma swoją etykę, ale dziennikarstwo to misja, czyli obowiązek przekazywania prawdy, nawet tej bardzo trudnej dla obydwu stron – dziennikarza i odbiorcy, dlatego czasami lepiej zamilknąć, by uniknąć kłamstwa.
Wystarczy usunąć jedno zdanie czy słowo, a już zmienia się wymowa całości, inne staje się oddziaływanie na odbiorcę. Doskonale wiedzą o tym spece od mediów i sprytnie to wykorzystują. Potencjalny odbiorca często nawet nie wie, że jest zaledwie kukiełką w rękach propagandy medialnej, wpływającej na nasz umysł w tzw. systemie podprogowym, czyli bez naszej świadomości. Pisał o tym już dawno prof. Michał Szulczewski z Wydziału Dziennikarstwa UW w swojej książce „Magia szklanego ekranu”. Tylko solidna wiedza pozwala uchronić się od wszechobecnego kłamstwa.
Dziennikarze związani…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/631147-dazenie-do-prawdy-wielkie-zadanie