O sile państwa świadczy siła jego gospodarki, a tę można mierzyć liczbą znanych na całym świecie marek handlowych. Polska takich znaczących marek jeszcze się nie dorobiła. Te dawne PRL-owskie nie wytrzymały zderzenia z kapitałową potęgą globalnych korporacji. Dziś niektóre z nich próbują powrócić na rynek. Jednak bez dużych nakładów pozostaną w swoich niszach.
W tym roku wiele zainteresowania wzbudziła reaktywacja marki Unitra, pod którą w PRL produkowano m.in. sprzęt audio: radia, gramofony, wzmacniacze. W rzeczywistości Unitra, która od 1961 r. działała jako tzw. zjednoczenie branżowe, była konglomeratem wielu zakładów z branży RTV i AGD. Po likwidacji zjednoczeń na początku lat 80. przyjęła formę luźniejszego zrzeszenia producentów, z których większość nie przetrwała transformacji w następnej dekadzie.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/626705-polskie-marki-trudne-powroty