Uczniowie opuszczają szkoły średnie ze słabą wiedzą o historii najnowszej. Wiedza, którą przekazuje nowy podręcznik do przedmiotu „historia i teraźniejszość”, może być traktowana jako coś ambitnego dla 15-latka. Chcemy, by młodzież czytała, czytała ze zrozumieniem.
Z prof. Wojciechem Roszkowskim, historykiem, wykładowcą akademickim, autorem m.in. podręczników do szkół średnich, w tym najnowszego do przedmiotu „historia i teraźniejszość”, rozmawia Maciej Walaszczyk.
„Historia i teraźniejszość” od nowego roku szkolnego zastępuje przedmiot „wiedza o społeczeństwie”. Jak pan ocenia obowiązujące dotąd podręczniki? Jaką wizję świata, człowieka, państwa, polityki przedstawiają? Spełniały swoją funkcję?
Wojciech Roszkowski: Tu trzeba powiedzieć o dwóch sprawach. Jeśli chodzi o…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 5,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/603215-wywiad-prof-roszkowski-nie-rozumieniem-skad-ten-atak