Uczniowie opuszczają szkoły średnie ze słabą wiedzą o historii najnowszej. Wiedza, którą przekazuje nowy podręcznik do przedmiotu „historia i teraźniejszość”, może być traktowana jako coś ambitnego dla 15-latka. Chcemy, by młodzież czytała, czytała ze zrozumieniem.
Z prof. Wojciechem Roszkowskim, historykiem, wykładowcą akademickim, autorem m.in. podręczników do szkół średnich, w tym najnowszego do przedmiotu „historia i teraźniejszość”, rozmawia Maciej Walaszczyk.
„Historia i teraźniejszość” od nowego roku szkolnego zastępuje przedmiot „wiedza o społeczeństwie”. Jak pan ocenia obowiązujące dotąd podręczniki? Jaką wizję świata, człowieka, państwa, polityki przedstawiają? Spełniały swoją funkcję?
Wojciech Roszkowski: Tu trzeba powiedzieć o dwóch sprawach. Jeśli chodzi o…
Szanowny Czytelniku, możesz przeczytać cały artykuł PREMIUM - wystarczy, że dołączysz do subskrybentów Sieci Przyjaciół.
Jeżeli masz wykupiony dostęp do Sieci Przyjaciół zaloguj się na swoje Konto Czytelnika
Wybierz subskrypcję:
Wybierz cyfrową prenumeratę tygodnika Sieci, a dodatkowo otrzymasz dostęp do magazynu wSieci Historii i do artykułów Premium na portalu wPolityce.pl.

Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/tygodniksieci/603215-wywiad-prof-roszkowski-nie-rozumieniem-skad-ten-atak
Komentarze do tej publikacji PREMIUM
są dostępne tylko dla subskrybentów Sieci Przyjaciół.
Aby przeczytać komentarze lub dodać własny zaloguj się na swoje Konto Czytelnika i dołącz do subskrybentów Sieci Przyjaciół
Wybierz subskrypcję: