Rynek handlu przeszedł w ostatnich latach znaczące zmiany. Rosnące ceny, inflacja oraz zmieniające się nawyki konsumentów sprawiają, że właściciele sklepów stacjonarnych muszą szukać nowych sposobów na zwiększenie obrotów. Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań jest rozszerzenie działalności o sprzedaż online.
Dzięki temu dotrzesz do nowych klientów, uniezależnisz się od lokalnych ograniczeń i dostosujesz do oczekiwań współczesnych konsumentów. Dobra wiadomość jest też taka, że dziś jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dowiedz się więcej.
Polacy kupują online
Zgodnie z danymi zaprezentowanymi w raporcie E-commerce w Polsce 2024 w Internecie kupuje 78% polskich internautów. To około 23,5 miliona osób.
Jasne, że prawdopodobnie każdy z nich kupuje także stacjonarnie. Uruchomienie sprzedaży w Internecie pozwoli Ci jednak dotrzeć do znacznie większej liczby klientów – z całej Polski, a może nawet świata.
O tym, że współcześni konsumenci wybierają zakupy online, również kosztem tych tradycyjnych, decyduje wiele czynników.
• dostępność przez całą dobę (73%),
• brak konieczności jechania do sklepu (72%),
• atrakcyjniejsze ceny niż w sklepach tradycyjnych (65%),
• nieograniczony czas wyboru (65%),
• większy asortyment niż w sklepach tradycyjnych (72%),
• łatwość porównywania ofert (58%),
• możliwość zrobienia zakupów, gdy sklepy stacjonarne są zamknięte/niedostępne (54%),
• dostępne różne formy płatności (51%),
• wiele dostępnych sposobów dostarczenia/ odbioru zakupów (49%),
• szybkość/ szybsze niż zakupy w sklepach tradycyjnych (47%),
• możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny (43%),
• łatwość znalezienia rzadkich/ specjalistycznych produktów (41%),
• większa liczba informacji o produktach (39%),
• zniżki dla stałych klientów (28%),
• możliwość kupienia rzeczy używanych/ kolekcjonerskich (26%),
• możliwość zbierania punktów za zakupy (26%),
• spersonalizowane promocje (22%),
• spersonalizowana oferta towarów (17%).
Dane pochodzą z raportu E-commerce w Polsce 2024.
Co zyskujesz, uruchamiając sprzedaż internetową?
Współcześni konsumenci doskonale zdają sobie sprawę z możliwości nowych technologii i chcą z nich korzystać – przede wszystkim dlatego, że z wielu względów jest to po prostu wygodniejsze niż tradycyjne zakupy.
To jednak ogromna szansa także dla sprzedawców, którzy chcą rozwijać swój biznes. Główne korzyści, wynikające z rozpoczęcia sprzedaży online, to:
• Dotarcie do większej liczby klientów. Twój sklep może przyciągnąć klientów z całej Polski, a nawet zagranicy, co znacznie zwiększa potencjalną bazę odbiorców.
• Stała dostępność oferty. Sklep online działa 24/7, co zwiększa potencjalne przychody. Możesz generować sprzedaż nawet wtedy, gdy wygodnie siedzisz na kanapie czy… śpisz.
• Dywersyfikacja kanałów sprzedaży. Pozwala Ci to dotrzeć do maksymalnej liczby potencjalnych klientów i nie polegać wyłącznie na jednym źródle dochodu. Dzięki oprogramowaniom e-commerce możesz wygodnie prowadzić sprzedaż w wielu kanałach jednocześnie – np. sklepie internetowym, Allegro, OLX czy EmpikPlace.
• Eliminacja ograniczeń lokalizacyjnych. Klienci nie muszą już przychodzić do Twojego sklepu – to Ty docierasz ze swoją do nich, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.
• Obniżenie kosztów operacyjnych. E-commerce często wymaga niższych nakładów niż tradycyjny sklep. Pomoże Ci w tym także model dropshipping, dzięki któremu ograniczysz wydatki związane z magazynowaniem i logistyką.
• Większa skalowalność. Rozwój sklepu internetowego nie wymaga tak dużych inwestycji jak otwieranie kolejnych punktów stacjonarnych. Możesz łatwo wprowadzać nowe produkty, rozszerzać zasięg działania czy zwiększać nakłady na promocję, gdy tylko zauważysz wzrost zapotrzebowania.
• Automatyzacja procesów i oszczędność czasu. W e-commerce możesz zautomatyzować wiele procesów (aktualizacje stanów magazynowych, obsługa zamówień czy kampanie marketingowe). Dzięki temu oszczędzasz czas i redukujesz koszty operacyjne.
Błyskawiczny start w e-commerce
Dzięki nowoczesnym oprogramowaniom, jak Sky-Shop, poradzi z tym sobie każdy – nawet technologiczny laik. Nie musisz umieć programować czy posiadać umiejętności graficznych, aby otworzyć sklep, który wygląda i działa jak te, w których sam robisz na co dzień zakupy.
Nie musisz też ograniczać się wyłącznie do sklepu. Z łatwością uruchomisz sprzedaż również w innych kanałach – np. na Allegro czy OLX i będziesz nią zarządzać z poziomu jednego, intuicyjnego panelu administracyjnego.
Dziś podejmujesz decyzję o sprzedaży w internecie, a jutro Twój sklep internetowy jest gotowy do sprzedaży. W Sky-Shop zrobiliśmy wszystko, żeby wejście w e-commerce było jak najprostsze. Na przedsiębiorców czekają gotowe rozwiązania i integracje z bramkami płatności, kurierami, systemami księgowymi i ERP - wszystko, co potrzebne jest w jednym miejscu. Nasi klienci w pełni skupiają się na rozwoju biznesu i zwiększaniu sprzedaży, a nad technikaliami czuwamy my. Pierwsze sprzedaże w sklepach działających na Sky-Shop pojawiają się już kilkadziesiąt godzin od momentu ich założenia, co jest najlepszym dowodem na to, że sprawne wejście w e-commerce jest możliwe
— mówi Maciej Cebertowicz, dyrektor ds. rozwoju biznesu w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.
Jak szybko i łatwo zacząć sprzedaż online – nawet w kilku kanałach jednocześnie?
Oto, jak krok po kroku uruchomić sprzedaż w sieci z wykorzystaniem oprogramowania Sky-Shop:
1. Załóż konto na platformie e-commerce
Podajesz adres e-mail i to wystarczy, by rozpocząć bezpłatny, 14-dniowy okres próbny, podczas którego możesz testować wszystkie funkcje oprogramowania. Po tym czasie wybierasz pakiet abonamentowy, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
2. Wybierz produkty do sprzedaży
Jeżeli prowadzisz już sprzedaż stacjonarną, jest to kwestia oczywista, a produkty już czekają, aż wyślesz je do klientów.
W innym wypadku masz trzy opcje:
• możesz sprzedawać autorskie towary, które sam tworzysz,
• możesz pozyskiwać je w hurtowni lub bezpośrednio u producenta, a następnie magazynować,
• możesz zdecydować się także na dropshipping – model, w którym to hurtownie odpowiadają za magazynowanie i wysyłkę towarów do klienta.
W przypadku korzystania z integracji z hurtowniami w Sky-Shop, Twój sklep zapełni się wybranymi produktami już w kilka minut. Pamiętaj tylko, by stworzyć autorskie opisy produktów i nie kopiować ich od dostawców. Możesz skorzystać w tym zakresie ze wsparcia sztucznej inteligencji.
Oczywiście możesz także łączyć kilka modeli dystrybucji towarów. Nie ma żadnych ograniczeń.
Dowiedz się więcej na temat pozyskiwania towarów do sklepu internetowego.
3. Zadecyduj, w jakich kanałach chcesz sprzedawać
Rynek e-commerce w Polsce to ogrom możliwości. Możesz uruchomić własny sklep internetowy, ale także sprzedaż na popularnych platformach marketplace. Króluje tu oczywiście niekwestionowany lider – Allegro, ale warto rozważyć wyświetlanie swoich ofert również w takich kanałach, jak OLX, Empik Place czy Ceneo.
Tak naprawdę najbardziej korzystną opcją jest prowadzenie sprzedaży wielokanałowej. Taka strategia pozwala Ci dotrzeć do maksymalnej liczby potencjalnych klientów w tym samym czasie. A od strony technicznej nie jest to skomplikowane – handel we wszystkich kanałach obsłużysz z poziomu Sky-Shop.
Oczywiście sprzedaż na kolejnych platformach możesz uruchamiać systematycznie, wraz z rozwojem biznesu – a zacząć od jednej.
Dowiedz się, jak sprzedawać na Allegro i jak założyć sklep internetowy.
4. Dodaj do swojego sklepu metody płatności i wysyłki
Klienci lubią mieć wybór – dotyczy to zarówno wysyłki, jak i sposobów płacenia za zakupy. Daj im więc jak najwięcej opcji.
Sky-Shop to oprogramowanie, które jest zintegrowane ze wszystkimi popularnymi formami płatności i dostawy w e-commerce. Klienci z łatwością zapłacą w Twoim sklepie BLIKiem czy za pomocą karty lub szybkiego przelewu, a towar pod ich drzwi dostarczy kurier DPD albo odbiorą go w jednym z Paczkomatów. Opcji jest oczywiście więcej, a dodanie ich do swojego sklepu to tak naprawdę kwestia kilku kliknięć.
- Stwórz regulamin
By zabezpieczyć interesy swoje i kupujących, stwórz profesjonalny i zgodny z aktualnymi przepisami regulamin sklepu.
Pamiętaj także o kwestiach związanych z RODO (Sky-Shop jest do nich w pełni dostosowany) i polityce prywatności.
6. Promuj swój biznes i sprzedawaj
Rosnąca popularność zakupów online oznacza konkurencję, na tle której trzeba się wyróżniać. Marketing internetowy daje na szczęście wiele możliwości, które pozwalają Ci dotrzeć do klientów ze swoją ofertą.
Absolutna podstawa to:
• aktywność w mediach społecznościowych,
• pozycjonowanie w wyszukiwarkach,
• tworzenie płatnych reklam – przede wszystkim Google Ads i Meta Ads,
• e-mail marketing.
Pamiętaj, że kluczem do skuteczności w działaniach marketingowych jest dobre poznanie swojej grupy docelowej, a także regularna analityka i wprowadzanie optymalizacji.
A może wolisz słuchać? Być może zainteresuje Cię w takim razie poniższe wideo o zakładaniu sklepu online.
Podsumowanie
E-commerce to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, dający ogromne możliwości rozwoju biznesu. W dobie cyfryzacji przeniesienie działalności do Internetu to nie tylko szansa na zwiększenie zysków, ale także odpowiedź na zmieniające się potrzeby współczesnych konsumentów.
Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak Sky-Shop, możesz błyskawicznie rozpocząć działalność w e-commerce, nawet jeśli nie masz wcześniejszego doświadczenia. Właśnie teraz jest najlepszy moment, by dołączyć do rynku, który rośnie w siłę i przyciąga coraz więcej klientów.
Powodzenia!
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/twoje-finanse/715782-najlepszy-czas-na-e-commerce-jak-sprzedawac-w-internecie