Na rosyjski rynek wróci coca-cola. Jednak na sklepowych półkach wcale nie pojawi się kultowy amerykański napój a jego rosyjska wersja. Aleksandr Donskoj, rosyjski oligarcha, wprowadzi w obieg własną wersję coli - Russkaja Cola - produkowaną z „rodzimych ziół”, a etykietę będzie zdobił… wizerunek Matki Boskiej.
CZYTAJ TEŻ:
— Starbucks opuszcza Rosję, Coca-Cola Co i PepsiCo zawieszają sprzedaż napojów
Przypomnijmy, że po zbrojnej agresji Rosji na Ukrainę, wiele zachodnich firm, w tym Coca-Cola, zakończyły działalność na rosyjskim rynku. Teraz Rosjanie mogą raczyć się jedynie podróbkami nie tylko słynnego napoju, ale też „Fanty” i „Sprite’a”. Po
Ziołowa „cola” z… Matką Boską
Pojawianie się na rynku nowych wersji znanego na całym świecie napoju jest spowodowane wycofaniem się głównego producenta z Rosji. Po inwazji Rosji na Ukrainę Coca-Cola postanowiła, że wyczerpie swoje zapasy sprzedażowe w tym kraju i zakończy działanie na rosyjskim rynku.
W związku z tym, Rosjanie mogą liczyć jedynie na podróbki. W sieci już wcześniej wybrzmiewały informacje o nowych produktach na rosyjskim rynku. Swoje wersje trunków przedstawiły moskiewskie zakłady „Ochakovo”. Teraz - jak informuje Biełsat - kolejną wersję postanowił wprowadzić na rosyjski rynek oligarcha Aleksandr Donskoj.
„Russkaja Cola”, bo tak nazywa się napój, który trafi na rosyjskie półki, produkowana ma być z ziół, przypraw korzennych i jagód zbieranych w Kraju Ałtajskim.
Butelkę ma zdobić etykieta z wizerunkiem… Matki Boskiej! Z kolei na kapslach umieszczono krzyże. Czcionka, którą napisano nazwę napoju, stylizowana jest na wczesną cyrylicę.
Sam oligarcha nie kryje dumy ze swojego produktu i z zadowolenie podkreśla, że na etykiecie jest wizerunek Matki Boskiej, bo stworzył on „boski napój”.
To patriotyczne, to ważne dla Rosjan. Wychodzę z założenia, że wszystko co stworzył Bóg, jest boskie, a to jest boski napój. Jestem przekonany, że gdy przedstawiciele Rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej go spróbują, spodoba im się
— oświadczył oligarcha.
Ostrzegł również, że jego produkt nie pasuje do „zagranicznej whisky”, bo jest to „niepatriotyczne”.
wkt/Biełsat.eu/interia.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/603861-nowa-cola-na-rosyjskim-rynku-na-etykiecie-matka-boska
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.