Znane Polakom plakaty odsłonięto w stolicy Chorwacji, Zagrzebiu.
Billboardy pokazujący nienarodzone dziecko w łonie matki, które przybrało kształt serca, były silnym przesłaniem w czasie gorącej debaty na temat zakazu aborcji eugenicznej. Ta akcja, zorganizowana przez Fundację Nasze Dzieci, wywołała gniew działaczy proaborcyjnych, o czym pisaliśmy.
CZYTAJ TAKŻE Proaborcyjna kampania w Chorwacji, media atakują klauzulę sumienia
Teraz ten sam plakat pojawił się w Chorwacji, gdzie ostatnio zaktualizowano debatę na temat aborcji.
Przypomnijmy, lobby proaborcyjne w Chorwacji prowadziło niedawno wielką ofensywę przeciwko ochronie życia nienarodzonych.
Środowiska proaborcyjne, z pomocą mediów, wysunęły na pierwszy plan historię Mireli Čavajdy z Zagrzebia, która była w szóstym miesiącu ciąży. Jej nienarodzonemu dziecku zdiagnozowano guza mózgu, które, jak twierdziła matka opierając się o oceny lekarzy, ma niewielkie szanse na przeżycie.
Media rozpoczęły histeryczną kampanię, twierdząc, że chorwaccy lekarze ignorują prawo. Krytykowano klauzulę sumienia, słychać było nawet głosy wzywające do jej zniesienia.
W takiej atmosferze grupa Chorwatów chcąca zachować anonimowość postanowiła zorganizować akcję wzorowaną na zeszłorocznej polskiej kampanii. Plakaty zostały nieco zmodyfikowane, a serce jest częścią słowa „ŽIVOT” (życie). To sukces prostej, ale silnej kampanii polskiej Fundacji Nasze Dzieci skłonił Chorwatów do zrobienia podobnej w ich kraju.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/602001-plakaty-dobrze-znane-polakom-na-ulicach-chorwackiej-stolicy