Facebook kontra Pomoc Kościołowi w Potrzebie. Medialny gigant ograniczył kampanię zwalczającą przemoc seksualną wobec chrześcijańskich kobiet.
Akcja PKwP jest adresowana do brytyjskiego rządu oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych. Ma na celu zwrócenie uwagi na przestępstwa seksualne popełniane przez muzułmanów na chrześcijańskich kobietach.
Opublikowano petycję oraz raport pt. „Usłyszcie jej płacz”, który opisuje sprawę aktów przemocy wobec chrześcijańskich kobiet w takich krajach jak Nigeria, Irak, Syria, Egipt, Mozambik, Egipt i Pakistan. Za akcję odpowiada brytyjska filia Pomocy Kościołowi w Potrzebie.
Reakcja Facebooka
Kampania nie spodobała się jednak gigantowi ze Stanów Zjednoczonych. Facebook o 90 proc. zablokował publikowani ogłoszeń przez PKwP i odciął od korzystania z innych, należących do tej samej firmy mediów społecznościowych, czyli portalu Instagram i programu WhatsApp.
Organizacja Pomoc Kościołowi w Potrzebie odniosła się do sprawy w oświadczeniu:
Ograniczenia Facebooka zlikwidowały możliwość wpływu na opinię publiczną przez publikację postów, a promocja petycji w tej sprawie praktycznie została zablokowana. W ciągu tygodnia od publikacji Facebook powiadomił organizację o natychmiastowym ograniczeniu liczby publikacji. Dlaczego? Z powodu rzekomych skarg od użytkowników. Facebook zawiadamia więc, że „ludzie ukrywają i zgłaszają reklamy, ponieważ uważają je za obraźliwe, wprowadzające w błąd, nieodpowiednie seksualnie, zawierające przemoc, dotyczące delikatnego tematu lub z innych powodów”
– czytamy.
Jesteśmy przerażeni, że nasza kampania, mająca na celu pomoc cierpiącym kobietom, została ocenzurowana w tak drakoński sposób. Facebook, twierdząc, że zbanował naszą reklamę za naruszenie wytycznych, równocześnie odmawia określenia, które to wytyczne i w jaki sposób zostały naruszone. Tym samym Facebook stał się sędzią, ławą przysięgłych i katem
– przekonuje PKwP.
Jak przekonuje organizacja, Facebook odmawia podania konkretnego uzasadnienia, w jaki sposób reklamy naruszyły reguły publikacji.
mly/radiomaryja.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/swiat/580417-facebook-ograniczyl-kampanie-pomocy-kosciolowi-w-potrzebie